سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب مراسم 13 آبان در رسانه های خارجی+ تصاویر

رسانه‌های خارجی مراسم و حضور پرشور مردم در روز 13 آبان را بازتاب داده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره مراسم 13 آبان نوشت: ده‌ها هزار تظاهرکننده ایرانی برای برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی، در بیرون محل سفارت سابق واشنگتن تجمع کردند. تظاهرات امروز یکی از بزرگترین تجمعات از این نوع طی سال‌های اخیر بوده است . 



در همین حال خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره مراسم 13 آبان نوشت: ایران امروز سالگرد تسلط دانشجویان بر سفارت آمریکا را برگزار می‌کند .

نشریه آلمانی اشپپیگل نیز با بازتاب حضور مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان اظهار داشت : این راهپیمایی باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شد و شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی در سراسر جمعیت به گوش میرسید . 



شبكه الميادين لبنان هم از حضور ميليوني مردم ايران در مراسم راهپيمايي 13 آبان و همچنين تجمع در مقابل سفارت سابق آمريكا در تهران خبر داد.


به گزارش خبرگزاري شين‌هوا، همزمان با سي‌و‌چهارمين سالگرد تسخير سفارت آمريکا در تهران دهها هزار ايراني امروز دوشنبه در سراسر اين کشور راهپيمايي کردند. 

دانشجويان ايراني سال 1979 سفارت آمريکا در تهران را تسخير کردند و از آن زمان ايرانيها هر ساله اين رويداد را با برپايي راهپيمايي جشن مي‌گيرند و اين روز را "روز ملي مبارزه با استکبار جهاني" مي‌دانند. 

راهپيمايي امسال با توجه به همزماني آن با تلاش ها براي کاهش تنش‌ها بين دو کشور توجه جهانيان را به خود جلب کرده است. 

راهپيمايان امروز مقابل سفارت سابق آمريکا در مرکز تهران که اکنون "لانه جاسوسي " ناميده مي شود تجمع کردند و ضمن سردادن شعارهاي مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل  پلاکاردهايي در دست داشتند که خشم و نفرت آنها را از "قدرت هاي استکباري " نشان مي داد. 

روي پلاکاردهايي که دانشجويان ايراني در دست داشتند نوشته شده بود: "ايرانيها هيچگاه جنايت هاي آمريکا را فراموش نمي کنند. "

بر ديوارهاي ساختمان سفارت پلاکاردها و پارچه نوشته هاي جديد نصب و روي آنها شعارهايي در محکوميت سياست هاي خصمانه آمريکا در قبال ايران نوشته شده بود. 

خبرگزاري رويترز نیز نوشت : هزاران نفر از مردم ايران روز دوشنبه در مراسم سالگرد تسخير سفارت سابق آمريکا در تهران در سال 1979، شعار «‌ مرگ بر آمريکا »‌ سر دادند . راهپيمايي مقابل سفارت سابق آمريکا در تهران مراسمي است که هر سال در ايران برگزار مي شود اما مراسم امسال گسترده تر برگزار شد .

شبکه بی بی سی نیز در گزارشی با اشاره به تظاهرات امروز اذعان کرد  :‌ راهپیمایی امسال مردم ایران در روز 13 آبان با شکوه و گستردگی بیشتری برگزار گردید . مردم ایران شعار "‌مرگ بر آمریکا " سر دادند و پرچم های آمریکا را به آتش کشیدند . 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.