سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسالت هیئتهای مذهبی، رسالت فرهنگی تبلیغی برای افراشته نگه داشتن پرچم حسینی است

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: یکی از آفتهای جدی مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) پرداختن به احساسات ، عواطف و شور بدون عقلانیت ، احساسات بدون خرداست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران در این مراسم که طبق رسمی هر ساله، پیش از فرا رسیدن ماه محرم برگزار می شود، نیک نژاد با اشاره به اینکه این همایش پرچمداران عاشورا که برای هشتمین سال متوالی در منطقه ۲۲ برگزار می شود و دیگر مناطق تهران نیز این برنامه را الگو قرار داده اند، افزود:شان و فلسفه تشکیل این جلسه این است که تمام مسئولان برگزاری مراسم
ماه محرم به استقبال این ماه بروند، دور هم جمع بشنود و با بحث و تبادل نظر با یکدیگر، برنامه های مناسبی را تدارک ببینند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با یادآوری اینکه هیچ کسی نمی تواند به هیئتهای مذهبی بگوید که چه کاری انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد و این برنامه ها صرفا برای هماهنگی در اجرای برنامه هاست، تصريح كرد:پیش تر هیئتها از ما درخواست کمک مالی داشتند اما امروز درخواستها ، درخواستهای فرهنگی و محتوایی است. رسالت شما رسالت فرهنگی و تبلیغی است.

وي گفت:ما باید پرچم عاشورا را افراشته و آن را به دست نسلهای بعدی برسانیم. اگر خدایی ناکرده این پرچم آسیب ببیند، این محتوا و این عزاداری از حقیقتش فاصله خواهد گرفت. برنامه ها باید جوری تدارک دیده شود که شهروندان افزون بر کسب فیض معنوی، بر معرفتشان افزوده شود و باورهایشان تعمیق پیدا کند. هیئتها باید برنامه داشته باشند و مداح آشنا به تاریخ اسلام در خصوص تاریخ عاشورا و ابعاد ناگفته مانده این حادثه برای مردم صحبت کند.
 
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: بعضی ها از حقیقت محرم می گریزند چون می دانند ماه محرم که از راه می رسد، ایران یکپارچه حسینی می شود. با این مردم نمی شود به زبان زور سخن گفت چون زیر بار زور نرفتن را از کسی آموخته اند که حاضرند جان خود را فدای نامش کنند. امروز اگر زورگویان دنیا بسیج شده اند تا ایران را به کاری وادار کنند و ایران زیر بار زور نمی رود، بخاطر همین روحیه حسینی و فرهنگ عاشورایی است .
 
در ادامه حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ نیز همزمان با نزدیک شدن ایام عزاداری ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر از اختصاص مساعدتهایی به هیئتهای مذهبی موجود طبق رسمی هر ساله و مشارکت شهرداری در برگزاری برنامه های مربوط به عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش طی ماههای محرم و صفر خبر داد.

گفتنی است همایش پرچمداران عاشورا با حضور مسئولان منطقه ۲۲ ، ائمه جماعات، مداحان هیئتهای مذهبی پهنه ی شمال غرب پایتخت و ... در مسجد قائم المهدی (عج) برگزار شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: رسالت ، فرهنگی ، تبلیغی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.