سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشرفت ۹۷ درصدي بزرگترين مركز نمايش هاي اييني خاورميانه

مركز نمايش هاي اييني ميزبان مراسم تاسوعا يا عاشوراي حسيني ميشود

مديرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداري تهران با بیان اینکه مرکزنمایش های آیینی(صبا) با کاربری فرهنگی-تجاریتاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از بهره برداری نمادين ان در عاشورايا تاسوعا خبر داد.

خليل ا...راحتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: نياز به يك مركز تئاتر براي اجراي نمايش هاي اييني در ماه محرم وصفر پيش از هر زمان ديگري نمود پيدا ميكند و  ما اميدواريم به طور نمادين امسال در عاشورا يا تاسوعا اين مركز را به بهره برداري برسانيم.
 
وي تصريح كرد: اين مركز به عنوان بزرگترين مركز نمايش هاي اييني خاورميانه در منطقه ۷ قرار گرفته است .

راحتي با بيان اينكه این مرکز با زیر بنای ۱۶۱۱۸ متر مربع  دارای با دو سالن اجراي  تئاتراحداث شده است افزود:ظرفيت اين سالن بالغ بر ۶۰۰صندلي است كه با توجه به نياز نمايش هاي مختلف نحوه چيدمان هايانها تغيير خواهد كرد .

وي خاطرنشان كرد: اين سالن بر اساس آخرين استاندارهاي دنيا طراحي شده كه امكان اجراي نكمايش هاي اييني را با بهترين شرايط در خود فراهم كرده است .
 
وي گفت: مركز نمايش هاي اييني سالن هاي نمايش آمفي تئاتر؛سالن هاي گريم و تمرين بازيگران ؛سالن اجتماعات وجانبي ؛فضاي انتظار ؛۶۴واحد تجاري و ۱۶۵پاركينگ به مساحت ۷۰۲۴ متر مربع تشكيل شده است .

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداري تهرانگفت :تالارهاي مركز نمايش هاي اييني به طور كامل در زير زمين قرار دارد و جدارهاي شيشه اي بخش هاي مختلف ان را از هم جدا ميكنند تا تماشاگران بتوانند بازيگران را حين تمرين ؛گريم و ورود به صحنه ببينند .
 
گفتني است: اجرای این پروژه در تاریخ ۲۹ فروردین ماه سال ۸۵ اغاز شده ودر حال حاضر با بيش از ۹۷ درصد پيشرفت همراه بوده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: مرکز ، نمایش ، ایینی ، میزبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.