فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت تدوين استراتژي صادرات در کشور گفت: استراتژي صادرات از عوامل اصلي توسعه اقتصادي کشور است که توجه به آن بهبود تراز ارزي، صرفه جويي ارزي و رشد اقتصادي را سبب مي شود.
وي گفت: اين سطح از استراتژي به منظور تقويت و گسترش آن دسته از صنايع داخلي است که داراي مزيت نسبي يا رقابتي در صاردات هستند.
اين کارشناس مزيت هاي استراتژي صادرات را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: استفاده و تدوين اين استراتژي سبب تقويت همکاري هاي بين المللي براي ورود فن آوري هاي نوين به بازار صادرات با حفظ منابع ملي مي شود.
وي اضافه کرد: تجربه موفق اقتصادي اين استراتژي نشان داد: اين برنامه سبب توليد کالاهاي مصرفي وارداتي در داخل و توليد کالاهاي وارداتي از طريق کنترل واردات مي شود اين مهم صرفه ارزي را براي کشور به همراه دارد.
آقاميري تأکيد کرد: دولت متولي اصلي اين استراتژي است که بايد وظيفه هر دستگاه را در قبال اين استراتژي تعريف کند.
وي در پايان گفت: با توجه به شرايط حساس اقتصادي امروز که هر يک دلار هم براي کشور اهميت دارد تدوين استراتژي صادرات مي تواند سبب تقويت توليد داخل شود.
انتهای پیام/