سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری هوافضا؛

"ست آموزش غلبه بر جاذبه زمین" رونمایی شد

ست آموزشی غلبه بر جاذبه زمین امروز،یکشنبه با حضور سردار "مهدی فرحی"، دبیر ستاد توسعه فناوری هوافضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، "مصطفی عباسی" عضو تیم سازنده این "ست آموزشی" در جمع خبرنگاران درباره این طرح گفت: یکی از مهمترین کاربرد این ست آموزشی در فضاپیماها و پهپادهاست (پرنده بدون سرنشین) که فناوری روز دنیا بوده و آن را به صورت یک ست آموزشی برای عرضه به جامعه دانشگاهی و فناوران ارایه کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه این فناوری به عنوان تسهیل کننده پروازی استفاده می شود افزود: یکی از مشکلات پهپادها و پرنده ها اصطکاک هوا برای تغییر مسیر است که با استفاده از این سیستم پرنده ها اصطکاکی با هوا نداشته و به راحتی تغییر مسیر را انجام می دهند.

عباسی تصریح کرد: بااستفاده از ست فناوری یک پرنده با باند پروازی کم می  پرواز کند.

به گفته وی این فناوری در حوزه های مختلف ازجمله صنعت هوایی کاربرد داشته و دستیابی به این فناوری و شبیه سازی آن توسط نخبگان ایرانی بزرگترین قابلیت آن محسوب می شود.

عضو تیم طراح این ست فناوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این فناوری را تحقق دستیابی به فناوری موتور یونی است که برای حرکت در اعماق فضا کاربرد دارد.

وی افزود: از دیگر کاربردهای این فناوری در تولید هواپیماهایB2 است.

وی اضافه کرد: این فناوری هم اکنون در دست کشورهای پیشرفته مانند آلمان، آمریکا و روسیه است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
افتضاح