سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمشق: اظهارات "كري" درباره آينده "اسد"، دخالت آشكار در امور سوريه است

وزارت خارجه سوريه تصريح كرد: بيانات وزير خارجه آمريکا درباره آينده اسد دخالت آشكار در امور سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، وزارت خارجه سوريه در بيانيه‌اي به شدت به اظهارات "جان كري" وزير خارجه آمريكا، اعتراض و بعد از تأكيد بر رد  حكومت انتقالي توسط رئيس جمهور سوريه بشار اسد، اين صحبت ها را دخالت آشكار در امور دمشق و تجاوز به حق ملت سوريه در تعيين سرنوشتشان دانست.

وي گفت: اين صحبت‌ها باعث شكست خوردن "ژنو2"  قبل از آغاز آن مي شود.

خبرگزاري رسمي  سوريه به نقل از يك منبع مسئول در وزارت خارجه كه نخواست نامش فاش شود، گزارش داد: "جان كري" اظهارنظرهايي مي كند كه باعث شكست خوردن نشست ژنو قبل از آغاز آن خواهد شد و اين اظهارنظرها دخالت آشكار در امور سوريه و تجاوز به حق ملت سوريه در تعيين سرنوشت و آينده‌شان است.

وي گفت: اگر ايالات‌متحده در مورد همكاري با روسيه در حمايت از نشست "ژنو2" صادق است ، بايد بداند كه ملت سوريه به تنهايي صاحب اختيار در رهبري و آينده سياسي سوريه ، بدون هيچ دخالت خارجي است. 

وي اضافه كرد: پيروزي نشست ژنو تنها بر اراده سوري‌ها به متوقف كردن خشونت و تروريسم و برمبناي راه حل سياسي استوار است كه باعث مشاركت گسترده‌تر در ترسيم آينده سوريه خواهد شد.

شايان ذكر است كه "جان كري" در نشست مطبوعاتي با همتاي مصري‌اش " نبيل فهمي " گفته بود : "بشار اسد" نمي تواند بخشي از حكومت انتقالي در سوريه باشد . 

وي اضافه كرد: برخي از دولت‌ها از ما مي خواهند كه درمورد سوريه كاري انجام دهيم ، اما ما كار ديگري خواهيم كرد، همه ما در تشكيل حكومت انتقالي كه به ملت سوريه مجال اختيار آينده‌شان را مي دهد، اتفاق‌نظر داريم. 

وي مدعي شد: "اسد" سبب شد كه خود قدرت معنوي‌اش را از دست دهد و او نمي تواند جزئي از حكومت انتقالي در سوريه باشد و تازماني‌كه اسد در قدرت است، كسي نمي‌تواند  انتظار پايان جنگ در سوريه را داشته باشد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.