سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/حضور متفاوت خوزستان در جشنواره "علم تا عمل:

با اعلام اعتراض به طرح انتقال آب كارون

دبير استاني جشنواره "علم تا عمل" گفت: اگر داوري منصفانه ای شود، حداقل 10 طرح استاني از خوزستان اين شانس را دارند كه جزو طرح‌هاي برتر ملي معرفی شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر بابك مختاري  با اشاره به آغاز به کار اين نمايشگاه از 11 آبان ماه، اظهاركرد: خوزستان با 60 طرح در جشنواره علم تا عمل شركت كرده است. 40 طرح از پارك علم و فناوري خوزستان، شش طرح از شركت ملي حفاري، دو طرح از گروه ملي صنعتی فولاد، يك طرح از نيروگاه رامين و مابقي طرح‌ها نيز از شركت‌ها و بخش های خصوصي استان هستند.

 

وي در مورد كيفيت حضور خوزستان در اين جشنواره نسبت به سال گذشته، گفت: امسال به نسبت سال هاي گذشته محصولاتي را عرضه كرديم كه از تنوع بيشتر و سطح تكنولوژي بالاتری برخوردارند؛ همچنین این تجهيزات در شرايط تحريم مي‌توانند به مملكت كمك كنند.

 

رئيس پارك علم و فناوري خوزستان عنوان كرد: 60 طرح در اين نمايشگاه انتخاب می شود که هر کدام از آن ها به ميزان 12 ميليارد تومان مورد حمايت قرار می گیرد.

 

مختاری همچنین درباره اعلام اعتراض پارك علم و فناوري خوزستان به طرح انتقال آب كارون، با استفاده از شعار "حيات خوزستان در گرو حيات كارون است" بر روي بنرها و كتابچه های خوزستان در جشنواره علم تا عمل، اظهار كرد: امسال با اين شعار، همراه با مردم خوزستان در جشنواره علم تا عمل شركت كرديم.

 

وي افزود: فكر نمي‌كنم كه هيچ يك از مردم خوزستان با انتقال آب شرب به ساير استان‌ها مشكلي داشته باشد؛ چون خاك خوزستان آغشته به خون تمام شهداي كشور است و خون اين شهداء قطعاً براي ما از آب بسيار مهم‌تر و باارزش‌تر است.

 

دبير استاني جشنواره علم تا عمل ادامه داد: تمام اين ها به شرطي است كه انتقال آب به شرط آشاميدن باشد؛ ولي در حال حاضر تقريباً دبي آب و فاضلاب كارون به هم نزديك است و چون حيات بسياري از شهرهاي خوزستان در گرو حيات كارون است، از نظر امنيتي، معيشتي و زيست‌محيطي انتقال آب كارون را براي استفاده غير شرب كاملاً غيرمنطقي مي‌دانیم. مگر اين كه بخواهيم اين مسأله را با يك رويكرد غيرعلمي و بر مبناي چانه‌زني كساني كه صدايشان بلندتر است، اعمال كنيم.

 
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل مصلای تهران در حال برگزاری است./س


برچسب ها: جشنواره ، علم ، عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.