سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

فلسفه قیام امام حسین (ع) عزت دینی و پرهیز از ظلم پذیری است

حجت الاسلام والمسلمین نیشابوری در همایش هیات های عزاداری شهرستان دلیجان در آستانه ماه محرم افزود: امام حسین (ع) برای همیشه این درس را به ما داد که برای خدا و در راه خدا باید ایستادگی کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، 
وی گفت: شعار هیهات مناالذله امام حسین (ع) برای امروز و هر روز ما است و پیرو واقعی این امام همام کسی است که هم به ذکر مصیبت، گریه و عزاداری و هم به فلسفه قیام حضرت یعنی اصلاح امور امت اسلامی و عزت اسلامی توجه داشته باشد.
وی با اشاره به این فرموده امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی در تداوم قیام عاشورا و رهرو راه امام حسین (ع) است،افزود: یکی از مبانی ارزشمند انقلاب؛ حفظ عزت اسلامی و مخالفت با ظالمان و ستمگران است.
امام جمعه دلیجان افزود: برای ما ملاک؛ سخنان و سیاست های رهبری است و تا زمانی که ایشان نفرموده ؛ نه تنها شعار مرگ بر آمریکا حذف نمی شود بلکه قوی تر و محکم تر انجام می شود.
وی گفت: ما با حفظ شعار مرگ بر آمریکا؛ با آمریکا مذاکره می کنیم،.
وی بابیان اینکه آمریکا دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اما آنچه که مانع از حمله آمریکایی ها به ایران است تنها مدیریت و درایت رهبری می باشد.
امام جمعه دلیجان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را از افتخارات انقلاب اسلامی دانست و گفت: درحالی که امروز دنیا به جاسوسی آمریکا و ماهیت او پی برده ، ملت ایران 24 سال جلوتر از مردم دنیا با آگاهی از موضوع، اقدام به تسخیر لانه این شیطان بزرگ کرد.
نیشابوری گفت: هیات های عزادار ضمن پاسداشت صحیح مکتب عاشورا و اجرای درست عزاداری در ماه محرم می بایست از ترویج خرافه، قمه زنی و نصب تمثال های منتسب به ائمه وپوستر و بنرهای موهن پرهیز کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.