سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام محمدیان؛

دانشگاه‌ها در مبارزه با استکبار خط اول محسوب می‌شوند/ مرگ بر آمریکای ۱۳ آبان امسال محکم‌تر از سالهای گذشته است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فردا در راهپیمایی ۱۳ آبان فریاد مرگ بر آمریکا در خیابانهای کشور طنین‌انداز می‌شود و قطعا امسال این شعار محکم‌تر از هر سال دیگر بیان خواهد شد، البته در کشور گوشهایی هستند که فریاد بلند ملت را به خوبی نمی‌شنوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور، عصر امروز یکشنبه ۱۲ آبان در برنامه مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق آمریکا اظهار داشت: امروز دانشجویان فعال عرصه سیاسی و فرهنگی دانشگاه به شکل نمادین با مقام معظم رهبری دیدار کردند و برای چندمین بار مواضع محکم، اصولی، مستدل، شجاعانه و جسورانه را از رهبر شنیدند.
 
وی در ادامه افزود: در مجموعه آموزش عالی خیمه‌های اصلی اندیشه ناب اسلام محمدی را بردوش داریم و سنگرهای اصلی مقاومت در دانشگاه‌ها به وسیله دانشجویان حمایت می‌شود، لذا باید قبل از هرچیز دانشجو متوجه جایگاه اصلی خود باشد.
 
نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد: ایستادگی ومقاومت در برابر ظلم و ستم موضوعی نیست که کم هزینه و راحت باشد، اگر راحت و آسان بود ایستادگی و مقاومت بی‌مفهوم می‌شد. براساس نگرش و دیدگاه اصیل خود سختی‌ها و گردنه‌های صعب العبور را کنار می‌زنند و تنها کسانی که در این مسیر به سلامت به مقصد موعود می‌رسند، که اراده‌ای محکم و قوی داشته باشند.
 
حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: دانشگاه‌ها در مبارزه با استکبار خط اول محسوب می‌شوند و در داخل دانشگاه‌ها تنگه‌های احد در اختیار دانشجویان است، عده‌ای در این صحنه در حال جمع‌آوری غنایم و پست و مقام هستند و به آن می‌اندیشند اما جایگاهی که تشکل‌های دانشجویی در اختیار دارند، جایگاهی استراتژیک است که اگر خوب مقاومت کنند کم و کاستی‌های دیگر آسیب جدی به جامعه وارد نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به بحث رابطه ایران و آمریکا تاکید کرد: قبل و بعد از انقلاب دوم دو جریان عمده در ایران نگاه متفاوتی درباره رابطه با ابرقدرت‌ها به خصوص آمریکا داشتند، عده‌ای عقیده داشتند اگر بخواهیم در دنیا به آسایش دست یابیم باید با آمریکا کنار بیاییم و در مقابل این گروه نگاه حضرت امام (ره) و انقلابیون قرار داشت که آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن اصلی نظام و عامل تمام فتنه‌های دنیا می‌دانستند.
 
حجت الاسلام محمدیان افزود: گروه اول خود شامل دو بخش بود یک بخش به آمریکا علاقمند بوده و شوق ارتباط با آمریکا در وجود آنان موج می‌زند و گروه دوم در حالی که معتقد بودند آمریکا کشوری ظالم است، اما به دلیل ترس از شکست به ایستادگی در برابر آمریکا معتقدند اگر با آمریکا کنار بیاییم، کشور ایران گلستان می‌شود.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: در دو دهه گذشته این جریان که از نظر رسانه‌ای قوت پیدا کرده و با وجود اینکه در میان مردم از اقبالی برخوردار نیست، به دلیل نفوذ در رسانه‌ها، صدای بلند آن حتی صدای اصلی ملت را تحت شعاع قرار می‌دهد.  
 
وی افزود: عده‌ای در سال ۸۸ نه غزه و نه لبنان سردادند که ولی حتی یک نفر از آنها زمانی که کشور مورد ظلم و ستم بود پا به میدان نگذاشتند و ادعای مسلمانی هم می‌کردند. وظیفه سنگینی که فعالان دانشجویی امروز بر دوش دارند، روشنگری است و باید از طریق نشریات و با دلایل محکم به تبیین مخالفت ما با آمریکا بپردازند.
 
حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا ماهیت خود را تغییر ندهد، موضوع ارتباط با آمریکا نشدنی است و اینگونه نیست که به دلیل چند مشکل و از بین بردن مسائل اقتصادی بتوان با آمریکایی که از نظر ماهیت با ایران و انقلاب فاصله طولانی دارد، ارتباط برقرار کرد.
 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر در کشور شوق ارتباط با آمریکا در وجود برخی‌ها فراگرفته است.
 
حجت الاسلام محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: فردا در راهپیمایی ۱۳ آبان فریاد مرگ بر آمریکا در خیابانهای کشور طنین انداز می‌شود و قطعا امسال این شعار محکم‌تر از هر سال دیگر بیان خواهد شد، البته در کشور گوشهایی هستند که فریاد بلند ملت را به خوبی نمی‌شنوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نهاد ، رهبری ، استکبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.