سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

برای نخسین بارلیگ "هفت سنگ" در کشور برگزار می شود

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: برای نخسین بار لیگ "هفت سنگ" در کشورخبر برگزار می شود.

مهدی مستجاب ‏الدعوه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: 90 درصد مستندات بازی بومی و محلی هفت سنگ به لحاظ تاریخی برای ثبت ملی انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته این لیگ به صورت آزمایشی بین نوجوانان در استان چهارمحال بختیاری و شهرستان شهرکرد با شرکت 20 تیم از سراسر کشور برگزار شد.

مستجاب ‏الدعوه تصریح کرد: یک بازی برای به ثبت رسیدن در سطح جهان نیازمند تشکیل لیگ است؛ این فدراسیون در حال ایجاد شرایطی برای به ثبت رساندن بازی مهیج "هفت سنگ" است.

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی تصریح کرد: ثبت ملی بازی چوگان نیازمند ارائه مستندات تاریخی از یک کشور است و با مستندات موجود در ایران می توان نسبت به اقدام جمهوری آذربایجان در ثبت این ورزش به نام خود اقدام و شرایط را به نفع ایران بازگرداند.

وی نخستین هدف این فدراسیون را توسعه و تأمین ورزش در مناطق روستایی و حمایت از فرایندهای ورزش قهرمانی خواند و افزود: این فدراسیون بازوی عملکردی و اجرایی فدراسیون های المپیکی و مدال آور در مناطق روستایی است.

مستجاب ‏الدعوه افزود: از دیگر اهداف این فدراسیون می توان به احیا، توسعه و ترویج بازی های بومی و محلی، تأمین و حمایت ورزشکاران روستایی و ایجاد نشاط و فرهنگ سلامتی با توسعه ورزش همگانی اشاره کرد.

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با بیان اینکه اکثر روستاهای بالای هزار نفر کشور دارای سالن ورزشی هستند، افزود: روستاهایی نیز از این شرایط به دور بوده و سالنی ندارندو

وی ادامه داد: این روستاها شاید داری زمین خاکی باشند ولی امکانات ورزشی نسبت به علاقه مندی در جامعه مخاطب روستایی کم است و امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت وزارت ورزش و جوانان در این خصوص اقدامات اساسی انجام گیرد./س


برچسب ها: لیگ ، هفت سنگ ، بومی محلی ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.