سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ندیمی در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان تایلند:

دیپلماسی پارلمانی به تقویت روابط تایلند و ایران کمک می‌کند

ندیمی در دیدار با پونگستان گفت: گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی و بازرگانی با تایلند، از اهمیت فراوانی برخوردار است و گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در جهت گسترش مناسبات دوستانه فیمابین تلاش می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، "ایرج ندیمی" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند که در رأس هیاتی از نمایندگان مجلس در بانکوک به سر می‌برد با "سونای جول پونگستان" رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان تایلند دیدار و گفتگو کرد.

سونای جول پونگستان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و دیرینه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی به‌عنوان کشوری پیشرفته و مهم همواره مورد احترام مردم و مسئولان تایلند قرار دارد و کمیسیون سیاست خارجی پارلمانی تایلند از توسعه مناسبات با ایران حمایت می‌کند.
 
وی همچنین با قدردانی از حمایت موثر ایران از ریاست تایلند بر کمیته اجرایی عمق دوستی و مودت میان دو کشور خواند که در افزایش ارتباطات دوستانه ایران و تایلند تاثیر فراوانی برجای می‌گذارد.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان تایلند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح فعلی مناسبات دو کشور افزود: امیدوارم با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی ایران و تایلند باشیم.
 
ندیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به این کشور و دیدار با مقامات و مسئولان پارلمانی تایلند گفت: گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی و بازرگانی با تایلند، از اهمیت فراوانی برخوردار است و گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در جهت گسترش مناسبات دوستانه فیمابین تلاش می‌کند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در ادامه این دیدار با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های صنعتی ، تجاری و بازرگانی برخوردار هستند،‌ خواستار توسعه مراودات دوستانه دو کشور در این زمینه گردید و افزود: افزایش رفت و آمدها و ارتباط نمایندگان مجالس دو کشور موجب تحکیم و تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها میان ایران و تایلند در عرصه‌های مورد علاقه می‌گردد.
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با دعوت از همتای خود و سایر نمایندگان مجلس تایلند برای سفر به ایران، ‌نسبت به گسترش مناسبات دوستانه با این کشور و پیگیری توافقات به عمل آمده در این سفر ابراز امیدواری کرد.
 
انتهای  پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.