سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان‌جنوبی/

جوجه‌ریزی 14 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های خراسان‌جنوبی

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال‌جاری تا پایان مهر ماه جاری 13 میلیون و 982 هزار و 597 قطعه جوجه یک‌روزه در واحدهای پرورشی استان جوجه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسعود دادفر اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی در مهرماه سال‌جاری یک‌میلیون و 780 هزار و 130 قطعه بوده است.

وی با بیان این‌که این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از آغاز سال‌جاری تا پایان مهرماه جاری 13 میلیون و 982 هزار و 597 قطعه جوجه یک‌روزه در واحد‌های پرورشی خراسان جنوبی جوجه‌ریزی شده است.

رشد 19 درصدی میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: میزان این جوجه‌ریزی در هفت ماه سال گذشته 11 میلیون و 732 هزار و 641 قطعه بوده است.

دادفر ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 19 درصدی را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از آغاز سال‌جاری تا پایان مهرماه جاری 22 هزار و 651 تن گوشت مرغ در این استان تولید شده است.

نظارت بهداشتی دامپزشکی در تمام مراحل تولید و عرضه گوشت مرغ

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی خراسان جنوبی به اقدامات دامپزشکی خراسان جنوبی در بخش طیور اشاره و اضافه کرد: دامپزشکی در تمام مراحل تولید گوشت مرغ تا عرضه، نظارت‌های بهداشتی خود را در راستای اجرای سیاست‌های نظارتی و حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور انجام داده است.

دادفر به صاحبان واحدهای پرورشی طیور توصیه و خاطرنشان کرد: با توجه به سرد شدن هوا و احتمال شیوع بیماری‌های واگیر نظیر آنفلوآنزای پرندگان لازم است تمام ضوابط و مقررات قرنطینه‌ای را رعایت تا از ورود عوامل بیماری‌زا به واحد پرورشی خود جلوگیری کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.