سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون طرح و برنامه بانک قرض الحسنه رسالت :

ایجاد بانکهای قرض الحسنه نیاز امروز جامعه است

یک کارشناس امور بانکی با بیان اینکه فرهنگ قرض الحسنه در حال گسترش در میان مردم است ایجاد بانک های قرض الحسنه را نیاز امروز جامعه دانست.

مهندس پوررنجبر معاون طرح و برنامه بانک قرض الحسنه رسالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تفاوت بانک قرض الحسنه با سایر بانک ها گفت: قرض الحسنه برای عملیات پول در درآمدزایی کلان نیست بلکه برای رفع مشکلات طبقه متوسط به پایین است.

وی با بیان اینکه قرض الحسنه هم برای رفع ضرورت و نیاز و هم برای ایجاد کارآفرینی در سطوح خرد در جامعه است تصریح کرد: با کمک قرض الحسنه ما پول های خرد را جمع می کنیم و به دست مصرف کنندگان و نیازمندان می رسانیم تا گرفتاریهایشان رفع شود و باید توجه داشت که در بانک قرض الحسنه سود مد نظر نیست فقط هزینه کارمزد دریافت می گردد.

مهندس پوررنجبر در ادامه با اشاره به چشم انداز حرکت به سمت بانکداری اسلامی در نظام بانکی کشور تصریح کرد: برای رفتن به سمت بانکداری اسلامی باید با بینش اسلامی به فرایندها نگاه کرده شود تا با این نگاه به سمت بانکداری اسلامی رفت بانک های قرض الحسنه یکی از شاخصه های بینش اسلامی است.

معاون طرح و برنامه بانک قرض الحسنه رسالت درادامه به حجم بالای گردش کار در شعب این بانک اشاره کرد و گفت: ما در سراسر کشور 250 شعبه داریم و روزانه هر شعبه به طور میانگین 1500 تا 2000 گردش کار دارد و این نشان دهنده این است که مردم به این بانک و قرض الحسنه اقبال دارند و این اقبال به این خاطر است که کار مردم راه انداخته می شود و نیاز و گرفتاری هایشان برآورده می شود.

مهندس پوررنجبر در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان تنها بانک قرض الحسنه خصوصی احساس رقابت با دیگر بانک های خصوصی نمی کنید به تفاوت فرهنگ میان قرض الحسنه و سایر بانک ها اشاره کرد و گفت: درست است که ما به مشتری سود نمی دهیم اما به دلیل رفع نیازهای ضروری تعداد مشتری هایمان زیاد است.

وی افزود: باید توجه داشته باشید که ما از لحاظ زیرساختهای الکترونیکی بانکی جزء قویترین مجموعه های بانکی هستیم و هدفمان این است که سرویس دهی قوی داشته باشیم.

مهندس پوررنجبر با بیان اینکه فرهنگ قرض الحسنه در جامعه ما سابقه دیرینه دارد،خاطر نشان کرد:

ایجاد بانک های قرض الحسنه امروزه ضرورت جامعه و رفع مشکلات زندگی روزمره مردم است لذا نیازی به تبلیغ نیست و بر مبنای نوع سرویس دهی در میان مردم توسعه می یابد.

وی در مورد برنامه آتی این بانک در سطح کشور گفت: خوشبختانه روز به روز در حال رشد هستیم، سال گذشته ما 84 شعبه داشتیم که امروز رسیدیم به 250 شعبه و برنامه ما این است که شعبه هایمان را در روستاها افزایش دهیم تا با وام قرض الحسنه دست مردم را گرفته و به کارآفرینی و ایجاد اشتغال به جوانان کمک کنیم.


برچسب ها: بانک ، رسالت ، قرض الحسنه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.