سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ؛

همدستي امريکا در توطئه ها و جنايات اسرائيل

اسرائيل در طول تاريخ از زير بار مسئوليت جرائم جنگي، جنايت عليه بشريت و نسل‌کشي که به آرامي صورت مي‌گيرد، شانه خالي کرده ‌است. اسرائيل از بخشودگي عمومي برخوردار است، چرا که رهبران جهان قصد ندارند در مورد اين اقدامات اسرائيل واکنشي نشان دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي «گلوبال ريسرچ» در گزارشي به قلم استفان لندمن نوشت: اين ناتواني در واکنش در مقابل جرائم اسرائيل، حاکي از همدستي در جرائم است. رهبران جهان چندين دهه است که همين رفتار را پيش گرفته‌اند و به نظر نمي‌رسد قصد داشته باشند به اين روند پايان دهند.

واشنگتن نيز در جرائم اسرائيل شريک بوده است. آمريکا سالانه با پرداخت ميلياردها دلار به عنوان کمک‌هاي نظامي، حمايت خود را از اسرائيل ثابت کرده است ‌. عدم واکنش شديد آمريکا به حمله اسرائيل به سوريه، از مقاصد واقعي اوباما پرده بر مي‌دارد. وي در حالي از صلح سخن مي‌گويد که روياي جنگ را در سر مي‌پروراند. مي‌توان گفت برنامه پيشين اوباما براي مداخله نظامي در سوريه به تعويق افتاد، اما هيچ‌گاه به طور قطعي لغو نشد.

احمد الحلاه و مريم ايتاني در کتابي تحت عنوان « عذاب کودکان فلسطيني تحت اشغالگري اسرائيل » نوشتند: «اين کودکان هر لحظه از زندگي خود را در عذاب به سر مي برند.» تعداد افرادي که کشته، زخمي، معلول، زنداني و شکنجه مي‌شوند، افزايش مي‌يابد.

نويسندگان اين کتاب مي‌پرسند: «بر سر کودکاني که خانواده، دوستان، برادران و خواهران خود را تحت فشار اسرائيل از دست مي‌دهند، چه مي‌آيد؟ سرنوشت کودکاني که زندگي خود را در ترس و وحشت ناشي از اشغالگري بي‌رحمانه و وحشيانه اسرائيل مي‌گذرانند، چه خواهد بود؟  کسي در خارج از فلسطين نمي‌تواند عذاب اين کودکان را درک کند. جوانان و بزرگسالان فلسطيني نيز شرايطي مشابه دارند. کودکان خشونت‌هاي هر روزه را تحمل مي‌کنند و آرزوهاي خود را در زندگي از دست مي‌دهند.»

چگونه مي‌توان همدستي رهبران جهان در وحشيگري‌هاي اسرائيل را درک کرد؟ اشغالگري‌هاي اسرائيل بايد پايان يابد و اسرائيل بايد در پي جرائمي که مرتکب شده، مجازات شود. گناه فلسطيني‌ها اين است که مي‌خواهند آزاد زندگي کنند. بزرگترين آرزوي آنها رهايي از وحشت است و اميد آنها به رسيدن به شرايطي بهتر از شرايط کنوني است.

خانه‌هاي فلسطيني‌ها با خشونت در هم شکسته و لوازم آنها  تخريب و يا دزديده مي‌شود. اسرائيل در ماه سپتامبر 325 فلسطيني را بدون هيچ دليل قانوني، دستگير کرد. 17 کودک زير 15 سال هدف قرار گرفتند، دو زن دستگير، سه خبرنگار و دو نماينده شوراي قانونگذاري فلسطين نيز ربوده شدند.

ساعات پاياني روز پنجشنبه، تانک‌ها و سربازان و بالگردهاي اسرائيلي به غزه حمله کردند. ظاهرا بخشي از شبکه تونلي که پيشتر کشف شده بود، در اين حمله تخريب شد. اين اقدامات توسط نيروهاي صهيونيستي مستقر در جولان صورت گرفت.

اين نيروها  به گفته يک سرباز اسرائيلي از رواني‌ها، فقرا، يتيم‌ها، ساکنان شهرهاي کوچک اسرائيل، مهاجران، بيسوادها، افرادي با مشکلات ذهني، معتادان به مواد مخدر و مشروبات الکلي و افرادي با پيشينه کيفري تشکيل شده است.

اين نيروها در برخي از بي‌رحمانه‌ترين حملات عليه شهروندان فلسطيني از جمله حملات به خانه‌ها، ضرب و شتم، قتل و حملات به زنان و کودکان فلسطيني، دست داشتند. فلسطيني‌ها عملا در منطقه جنگي زندگي مي‌کنند. اسرائيل ممکن است در هر زماني و به هر دليلي حملات هوايي و زميني انجام دهد.

اما رسانه‌هاي غربي هيچ‌يک از اين حملات را به طور کامل پوشش نمي‌دهند و ناتواني آنها در انجام مسئوليت‌هايشان نشان دهنده همدستي با جرائم اسرائيل است؛ اما سياست طرفداري از اسرائيل سياست هميشگي اين رسانه‌ها بوده است.

طبق گزارش‌ها، جنگنده‌هاي اسرائيلي روز 31 ماه اکتبر براي پنجمين بار در سال کنوني به سوريه حمله کردند-- اقدامي که تجاوز و جنگ‌طلبي محض محسوب مي‌شود. به طور متداول، هيچ حمله‌اي صورت نمي‌گيرد مگر براي دفاع از خود باشد. اما حملات به همسايگان براي اسرائيل متداول است و هيچ‌گاه نيز براي جرائم جنگي که مرتکب مي‌شود، مجازات نمي‌شود.

اوباما در همه حملات اسرائيل شريک بوده است. هر دو شرکاي ديرين هستند و براي چنين حملاتي نيز به طور مشترک برنامه‌ريزي کرده‌اند. حملات چندگانه اسرائيل تنها بخشي از برنامه جنگي اوباما در سوريه هستند و با هدف تحريک دمشق به واکنش، صورت مي‌گيرند.واکنش احتمالي دمشق به آمريکا و اسرائيل و متحدان عربش اين فرصت را مي‌دهد که درگيري‌هاي کنوني را به جنگي تمام عيار تبديل کنند.

اما بشار اسد نادان نيست. وي از اتفاقات در حال وقوع آگاه است. وي پيشتر در دام اسرائيل نيافتاده است و اکنون نيز قصد ندارد در اين دام گرفتار شود. هنوز مشخص نيست که اوباما، نتانياهو و شرکاي آنها قصد دارند چه حقه‌هاي کثيف ديگري در پيش بگيرند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.