سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نادران در اخطار قانون اساسی؛

دولت با جابجایی ردیف‌های بودجه‌ای، اجازه دخل و تصرف را از مجلس می‌گیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت با جابجایی ردیف‌های بودجه‌ای دیگر فقط به مجلس گزارش خواهد داد و اجازه دخل و تصرف مجلس را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در اخطار قانون اساسی در صحن علنی امروز مجلس گفت: اخطار من براساس اصل 54 قانون اساسی است. دولت در تبصره 10 اصلاحیه بودجه می‌خواهد هزینه‌های پرسنلی را با هر مبنای رشدی پرداخت کند. در صورتی که درباره این موضوع کارشناسی‌های لازم صورت نگرفه است.
 
وی افزود: دولت یک اجازه کلی برای جابجایی ردیف‌های بودجه‌ای می‌خواهد و پس از آن دیگر دولت ملزم به پاسخگویی نیست و فقط باید گزارش آن را به مجلس ارائه دهد و مجلس نیز نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی انجام دهد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: تقاضای جابجایی دولت روشن نیست و اعداد بودجه را بهم می‌ریزد و الزامات قانونی را بر می‌دارد.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار نادران گفت: اخطار شما وارد نیست، چرا که دولت درباره هزینه‌های اجتناب ناپذیری اجازه می‌دهد که قانونی است.
 
وی افزود: ما هزینه‌های اجتناب ناپذیر در قانون نداریم، دولت با این اصطلاح اجتناب ناپذیر می‌خواهد حقوق کارکنان را پرداخت کند. دیوان محاسبات هم در همین چارچوب به وظایف قانونی دولتی رسیدگی می‌کند.
 
نایب رئیس اول مجلس اظهار کرد: ما در گذشته این مجوز را در پایان سال به دولت می‌دادیم، ولی امروز دولت نیز این موضوع را در قالب اصلاحیه بیان کرده است.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: نادران ، مردم ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.