سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان / تا پایان امسال:

وارد مدار شدن واحدهای بخار نیروگاه سیکل ترکیبی

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان گفت: تولید و تامین برق نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان برای آبادان و خرمشهر از اولویت های اساسی وزارت نیرو و برق منطقه ای خوزستان است و برای تامین نیازهای این نیروگاه و بهبود روند تولید برق در منطقه تلاش می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ابادان  صادق آبادی افزود: پایداری شبکه برق در ناحیه جنوب از اهمیت زیادی برخوردار است که خوشبختانه با انجام طرحهای بهینه سازی و تعمیرات ایستگاه ها در جهت تامین/ پایداری و ثبات برق وضعیت مطلوب و مطمئنی در این منطقه به وجود آمده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با ظرفیت تولید هشتصد و پانزده مگاوات برق شامل چهار واحد گازی با ظرفیت صد و بیست و سه و چهار دهم مگاوات و دو واحد بخار صد و شصت مگاواتی در زمینی به مساحت یکصد هکتار احداث شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، در نه کیلومتری جاده آبادان - ماهشهر قرار دارد.

سوخت اصلی نیروگاه آبادان گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن نفت گاز (گازوئیل) است/ بخش گاز این نیروگاه در سال هشتاد و دو به بهره برداری کامل رسید و عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه به سیکل ترکیبی از سال هشتاد و هشت تا نود و یک زیر نظر ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺮق اﻳﺮان صورت گرفت و در شهریور امسال واحد نخست بخار نیروگاه به شبکه سراسری پیوست و واحد دوم بخار نیز تا پایان امسال وارد مدار خواهد شد./س

برچسب ها: نیروگاه ، برق ، آبادان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.