سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نويسنده‌ي كتاب " زني شبيه حوا":

وبلاگهاي مختص ادبيات داستاني بسيار اندك هستند

"علي‌الله سليمي" گفت: ادبيات داستاني در فضاي مجازي هنوز به رسميت شناخته نشده است وبلاگ نويسان محدودي صرفاً به داستان نويسي مي‌پردازند.

"علي الله سليمي" نويسنده‌ي كتاب "زني شبيه حوا" در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: نويسنده در كشور درصورت چاپ و توزيع غيررسمي كتاب، به عنوان نويسنده شناخته نمي‌شود و حضور او در فضاي مجازي، غيررسمي است.
 
وي همچنين افزود: آمار دقيقي از تعداد نويسندگان زن در فضاي مجازي وجود ندارد، اما مي‌توان حضور پررنگ آنها را ديد كه با مردان برابر است. 

سليمي درخصوص نقد وبلاگها بيان كرد: وبلاگهاي محدودي داستانهاي بزرگ را قرار مي‌دهند تا منتقدان حرفه‌اي آنها را نقد كنند. اين منتقدان براي وبلاگهاي ديگر وقت نمي‌گذارند و اين نوشته‌ها به دور از كارشناسي و داروي مي‌مانند. 

وي ادامه داد: وبلاگ نويساني كه در حوزه‌ي داستان كارمي‌كنند، توانايي گسترش بحث داستاني را در اين فضا دارند، آن‌ها با قراردادن داستان خود در وبلاگ، از سوي مخاطبان فضاي مجازي نقد مي‌شوند، ولي اين نقدها هنوز از هيچ اصول و قائده‌اي تبعيت نمي كند. 

سليمي در مورد نظارت بر وبلاگها عنوان كرد: نوشته‌ها در اين فضا از هيچ فيلتري رد نمي‌شوند و مانند كتابها از كارشناسي دقيق برخوردار نيستند. بنابراين مراجع قانوني و پليس فضا، نوشته‌ها را رصد مي‌كنند تا اگر خلاف شئونات اخلاقي و باورهاي ديني و اجتماعي و... باشد، به آنها رسيدگي شود. 

وي خاطر نشان كرد: خوانندگان فضاي مجازي در سرانه‌ي مطالعه كشور محسوب نمي‌شوند. چون آمار دقيقي از آنها در دست نيست و دسترسي سريع به مخاطب از ويژگي‌هاي نوشتن در فضاي مجازي است.

انتهاي پيام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.