سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

تمرکز بر پيش بيني و تصميم گيري سريع با XBRL

بکارگیری XBRL، باعث کاهش هزینه تهیه اطلاعات و تلفیق اطلاعات مالی با سرعت و دقت زیادی مي شود و شرکت ها به جای تمرکز بر روی جمع آوری، تکمیل و آماده سازی اطلاعات، تمرکز خود را بر روی پیش بینی، تصمیم گیری سریع و اثربخش معطوف خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی صالح آبادی عصر شنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر (XBRL) که با حضور مدیران عامل بورس ها، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه عمان و معاون بخش ناشران بورس مسقط ،  سعید روحانی یکی از متخصصان برجسته این حوزه در دانشگاه Bryant آمریکا و برخی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد گفت : بهره برداری از این زبان بین المللی، حاصل تلاش چند ساله بسیاری از متخصصان داخلی و خارجی است که امروز شاهد افتتاح فاز نخست این پژوره بزرگ هستیم.
 
وی ادامه داد: راه اندازی زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر در بازار سرمایه را ضروری است  و نمي توان در فضاهای گذشته روند رشد بازار ادامه يابد XBRL یک تکنولوژی استاندارد است تا بتوان اطلاعات را به صورت شفاف  با یکدیگر مبادله و مقایسه کرد.

صالح ابادي افزود: برای آنکه این زبان بین المللی به صورت کامل در کشور پیاده سازی شود نیاز به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است که امیدواریم در آینده XBRL در سطح صنعت بانکداری، بیمه، خدماتی و ... پیاده سازی شود.
 
وي تصریح کرد: تاکنون برای جمع آوری بسیاری از داده ها نیازمند صرف زمان زیادی بودیم اما با بکارگیری این زبان بین المللی، جمع آوری، تهیه، تبادل و تحلیل داده ها به سهولت انجام خواهد شد.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادارادامه داد: با راه اندازی زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر سطح تحلیل، کارایی و عمق بازار سرمایه ایران افزایش و اطلاعات به سرعت اثر خود را بر روی قیمت ها خواهد گذاشت علاوه بر اینکه مبادله اطلاعات ارتقا و زمینه برای بین المللی شدن بازار سرمایه فراهم خواهد شد.
 
 
 صالح ابادي در خصوص 6 مزيت xbrl  گفت : از دید شرکت ها با بکارگیری XBRL، هزینه تهیه اطلاعات کاهش و تلفیق اطلاعات مالی با سرعت و دقت زیادی انجام خواهد شد به طوریکه شرکت ها به جای تمرکز بر روی جمع آوری، تکمیل و آماده سازی اطلاعات، تمرکز خود را بر روی پیش بینی، تصمیم گیری سریع و اثربخش معطوف خواهند کرد.
 
وی تصريح کرد:به موقع بودن اطلاعات برای تصمیم گیری، افزایش تعامل با سرمایه گذاران، تسهیل در تبادل اطلاعات شرکت ها با سازمان بورس و تبادل اطلاعات در بستر استاندارد و یکپارچه را از دیگر مزایای بکارگیری XBRL برای شرکت ها است.
 
 
صالح آبادی افزود: افزایش کارایی بازار سهام، ارتقای شفافیت اطلاعاتی، همگامی با بازارهای مالی جهان و افزایش ارزش رقابتی اطلاعات را از مهم ترین مزیت های XBRL در سطح بازار سهام اعلام کرد.
 
اظهار داشت : زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر نیز برای سایر بخش ها مانند حسابداران، حسابرسان، بانک ها و اعتبار دهندگان، شرکت های نرم افزاری و شرکت های پردازش اطلاعات مالی، اطلاعات یکنواختی را برای تجزیه و تحلیل، مقایسه و بهینه یابی فراهم خواهد کرد.

شايان ذکر است در پايان مراسم بهره برداری زبان گزاشگری تجاری توسعه پذیر بر روی سامانه کدال آغاز شد.




انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، سهام ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.