سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

بخشی از دانش فنی مرکز ذخایر ژنتیکی کشور به استان سمنان منتقل می شود

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: بخشی از توانمندیهای علمی موجود در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانش فنی موجود در این مرکز با تلاش و حمایت مسوولین استان سمنان و شهرستان مهدیشهر به پژوهشکده علوم سلولی و مولکولی مهدیشهر انتقال می یابد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛

ˈسیدابوالحسن شاهزاده فاضلیˈ افزود: آموزش لازم نیز صورت می گیرد و این دانش فنی ، پشتوانه علمی فعالیت های اقتصادی، کشاورزی و دامداری و حتی گردشگری و جاذبه های توریستی استان سمنان و شهرستان مهدیشهر است.

  وی در نشست بحث و تبادل نظر در خصوص امکان سنجی انتقال بخشی از فعالیتهای مرکز ذخایر ژنتیکی به استان سمنان در فرمانداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه استان سمنان توان بسیار خوب و بالایی دارد، افزود: بر منبای اطلاعات ذخایر ژنتیکی و زیستی موجود می توان همکاری و تعامل مناسبی با پژوهشکده علوم سلولی و مولکولی جهاد دانشگاهی در شهرستان مهدیشهر در زمینه های محصولات کشاورزی، دامداری و دامپروری و گونه های مختلف گیاهی، نهال های گردو و سایر محصولات و همچنین گونه های دامپروری و حیوانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده علوم سلولی و مولکولی مهدیشهر با حمایت در درجه اول مسوولین استان و شهرستان، زیرساخت های لازم آن مانند ساختمان آماده شود.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ادامه داد: از لحاظ تنوع ژنتیکی و زیستی و ذخایر ژنتیکی زیاد داریم، استان سمنان اگر از حالا به فکر نباشد خیلی از این نژادها و گونه ها از بین می رود و این استان در زمینه های کشاورزی، باغی، گیاهی و جانوری غنی است و می تواند از خیلی از مراکز ژنتیکی دنیا برتر باشد.

فاضلی تصریح کرد: پژوهشگاه رویان در دو بحث درمان ناباروری و کارهای تحقیقاتی بر روی حوزه سلولی و مولکولی فعالیت می کند. ولی آن چیزی که در مجموعه هر استان می تواند شکل بگیرد باید با وضعیت بیولوژی و اکوسیستمی و نیازهای آن منطقه متناسب باشد./س
برچسب ها: دانش ، فنی ، ژنتیک کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.