سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

پیش بینی بارندگی کشاورزان رانسبت به کشت پاییزی امیدوار کرد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی وضعیت مطلوب بارندگی ها در ماه های آبان، آذر و دی امسال در استان به ویژه در مناطق سردسیری کشاورزان را نسبت به کشت به موقع محصولات خود امیدوار کرده است.

 علی ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج میزان سطح زیر کشت گندم و جو در سال زراعی جاری را به ترتیب 130 و 46 هزار هکتار اعلام کردو افزود: کشاورزان دیم کار به موقع نسبت به کشت محصولات زراعی خود اقدام کنند.
وی میزان کشت پیش بینی شده کلزا درسال زراعی جاری در سطح استان را نیز افزون بر یک هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: امسال همچنین حدود هفت هزار هکتار حبوبات شامل نخود و عدس در سطح استان کشت می شود.
ملک زاده میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته را افزون بر 181 هزار تن عنوان کرد.
مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال تاکنون حدود چهار هزارهکتار گندم و دو هزار و 800 هکتار جو در اراضی پیش بینی شده کشت شده است.
ملک زاده ابراز داشت: امسال افزون بر شش هزارو 400 تن بذر اصلاح شده گندم و جو در بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به مزایا و اهمیت کشت های حفاظتی و نیمه حفاظتی برای جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش بهره وری در تولید محصولات زراعی ، گفت: امسال میزان پیش بینی شده این نوع کشت در سطح اراضی زراعی استان افزون بر هشت هزار هکتار است/س
برچسب ها: بارندگی ، کشاورز ، کشت ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.