سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مراکز نجوم، جهان بینی الهی کودکان و نوجوانان را روشنی می بخشند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: احداث مراکز نجوم در کانون های پرورش فکری، روشنی بخش جهان بینی الهی و توحید کودکان و نوجوانان است.

ˈسید صادق رضاییˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: هدف از احداث مراکز نجوم در کانون های پرورش فکری، آشناسازی کودکان و نوجوانان با معارف اسلامی است.

وی گفت: در آموزه های دین مبین اسلام بر توجه به آسمان، اجرام آسمانی و شگفتی های آن توصیه و تاکید فراوان شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: در معارف ناب اسلامی آمده است که پروردگار متعال تدبیر زمین را از آسمان انجام می دهد، جایگاهش در عرش است و همه اینها دلایل متقنی است که فرزندان ما نیز به آسمان و آنچه در آن می گذرد شناخت داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای اینکه شناخت آنان همراه با اوهام و خرافات نباشد از طریق احداث، تجهیز و راه اندازی چنین مراکزی نسبت به غنی سازی معلوماتشان از طریق ارائه آموزش ها و سوق دادن به سوی مطالعه اقدام می شود.

رضایی خاطرنشان کرد: پس از آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث نظری این موضوع، در چنین مکان هایی می توان موارد را به عینه و عملی در معرض دیدشان قرار داد تا جهان بینی الهی و توحیدی شان قویتر شود.

وی یادآور شد: در عین حال شناخت سبب می شود تا کودکان و نوجوانان با علم و اطلاع کافی به دنبال ادامه تحصیل در رشته هایی نظیر علوم پایه، نجوم کشیده شوند و در آینده شاهد رونق و جهش علمی این رشته ها در ایران اسلامی باشیم.

این مقام مسؤول در خاتمه بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دماوند جزو کانون های خاص کشور است که از مرکز نجوم و رصدخانه برخوردار است و تاکنون 10 کانون از این دست در سطح کشور احداث شده که چهار مورد آن در استان تهران است./س


برچسب ها: نجوم ، کودکان ، نوجوانان ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.