سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش موسسه ملي آمار ايتاليا از افزایش نرخ بيکاري در اين کشور

ميزان بيکاري جوانان و عمومي در ايتاليا باز هم افزايش يافته ‌به طوريکه از سال 1977 ميلادي تاکنون بي سابقه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان تي جي کام ونتي کوآترو ؛ موسسه ملي آمار ايتاليا (ايستات) در تازه ترين گزارش خود درباره اشتغال اين کشور نوشت،‌ ميزان بيکاري جوانان (در فاصله سني پانزده تا بيست و چهار سال) ايتاليايي در ماه سپتامبر امسال با دو دهم درصد افزايش در مقايسه با ماه اوت و چهار مميز چهار دهم درصد در سطوح سالانه به چهل مميز چهار دهم درصد افزايش يافته است. اين ميزان در سال 2013 بيشترين ميزان از سال 1997 تاکنون است.
 
اين موسسه افزود، در سپتامبر 2013 از هر ده جوان ايتاليايي فقط کمتر از  دو نفر مشغول به کار بوده اند. بر همين اساس، ميزان بيکاري عمومي نيز به دوازده مميز پنج دهم درصد افزايش يافت که در مقايسه با ماه اوت امسال يک دهم و در سطوح سالانه يک مميز شش دهم درصد افزايش يافت که از سال 1977 تاکنون بي سابقه بود.

اين پايگاه اينترنتي نوشت، داده هاي آماري موسسه ملي آمار ايتاليا حاکي از يک شرايط وخيم اشتغال در اين کشور است. تعداد بيکاران ايتاليايي در سپتامبر امسال به سه ميليون و صد و نود و چهار هزار نفر رسيد که در مقايسه با اوت 2013 بيست و نه و در مقايسه با سطوح سالانه سيصد و نود و يک هزار نفر به تعداد بيکاران ايتاليا افزوده شد. اين موسسه افزود: ميزان اشتغال در ايتاليا به سطوح سيزده سال پيش برگشته است.

در سپتامبر امسال تعداد افراد شاغل در اين کشور بيست و دو ميليون و سيصد و چهل و نه هزار نفر بود که در مقايسه با اوت 2013 چهار دهم درصد ‌يعني هشتاد هزار نفر و در سطوح سالانه به ميزان دو مميز يک دهم‌ يعني چهارصد و نود هزار نفر از تعداد آنها کاسته شد. بدين ترتيب اشتغال در ايتاليا با پنجاه و پنج مميز چهار دهم درصد به سطوح سيزده سال پيش در اين کشور برگشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.