سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد "اسلام آباد" از تلاش آمريکا برای اخلال در مذاکرات صلح پاکستان با طالبان

اسلام آباد اعلام کرد حمله آمريکا سبب به شکست کشاندن مذاکرات صلح با طالبان شده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ این خبرگزاری در خبري فوري به نقل از وزير کشور پاکستان گزارش داد: آمريکا با حمله هواپيماهاي بدون سرنشين خود سبب « به شکست کشاندن » مذاکرات صلح با طالبان شده است.

چودري نيسار گفت در پي حمله هواپيماي بدون سرنشين آمريکا که سبب کشته شدن حکيم الله محسود در وزيرستان شمالي شد، در « همه جنبه هاي » همکاري پاکستان با واشنگتن بازنگري خواهد شد.

نيسار گفت:« طي چند هفته گذشته ما به تدريج تلاش کرديم  تا روندي را آغاز کنيم تا بتوانيم صلح را به پاکستان بازگردانيم اما شما - آمريکا - چه کرديد؟»

وزير کشور پاکستان افزود:« شما در آغاز راه، آن را به شکست کشانديد . 18 ساعت قبل هيئتي رسمي از علما قرار بود به ميرانشاه بروند و اين دعوت رسمي را به آنها - گروه طالبان - رائه کنند.»

به گزارش خبرگزاري فرانسه از اسلام آباد، گروه تحريک طالبان از زمان ايجاد در شش سال پيش در مبارزات خود با دولت پاکستان سبب کشته شدن دهها هزار غير نظامي، سرباز و پليس در اين کشور شده است.

او گفت:« دولت پاکستان اين حمله را حمله اي به يک شخص نمي داند بلکه حمله به روند مذاکرات صلح مي داند. » پاکستان همواره حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي را در خاک خود محکوم کرده است و آن را نقض حق حاکميت خود دانسته است .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.