سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ؛

90 درصد رشته های"دانشگاه آزاد" بدون برگزاری کنکور است

در حال حاضر به لحاظ قانونی جداسازی زمان کنکور سراسری از "دانشگاه آزاد" به صلاح کشور نیست و بر خلاف قوانین سنجش و پذیرش دانشجو است .

رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:قانون گذاری در مجلس مقطع کارشناسی را تجمیع و مسئولیت آن را نیز به سازمان سنجش و پذیرش واگذار کرده است، و اگربرگزاری کنکور آزاد و سراسری از یکدیگر جدا شوند باید شاهد ادعای سایر دانشگاه ها هم برای برگزاری کنکور جداگانه باشیم.

وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای قانون جدید در خصوص کنکور را لازم نمی داند.و در حال حاضر به لحاظ قانونی جداسازی زمان کنکور سراسری از دانشگاه آزاد به صلاح کشور نیست.

 وی با بیان اینکه 90 درصد رشته های دانشگاه آزاد بدون برگزاری کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کنند خاطر نشان کرد: سازمان سنجش می تواند به جای برگزاری یک آزمون در سال آزمون در مقاطع زمانی مختلف برگزار کند دانشگاه پیام نور و آزاد دری بدون وجود آزمون و کنکور برای پذیرش دانشجو باز کرده که ضوابط بسیاری را نیز به زیر پا می گذارند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
پرستار
۲۳:۴۴ ۰۶ دی ۱۳۹۲
سلام خواستم بگم توروخدا کاری کنین که کنکور ازاد وسراسری جدا بشه بخدا همه دعاتون میکنن ما هم ارزو داریم تورشته مورد علاقمون قبول بشیم ممنون.
مهدی خجسته
۱۷:۵۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
باسلام باتوجه به خبربالامبنی بربرگزارنشدن کنکوردانشگاه آزاد:الان تکلیف ماداوطلبان کنکورچیه؟مادوستداریم درآزمون پزشکی آزادشرکت کنیم چون شانس بیشتری براقبولی هست.....تروخداشماوبرنامتون ازطرف ماداوطلبا بامسئولین صحبت کنید بخداماهم مثل بچه های اونا آینده داریم مرسی.....منتظرخبرخوبتون هستم....باتشکر