سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین سخنگوی انگلیسی زبان در "حماس" براي نخستين بار

دولت جنبش حماس در نوار غزه براي نخستين بار يک خبرنگار جوان را به عنوان سخنگوي رسانه‌اي انگليسي زبان خود انتخاب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ خانم اسرا مدلل سخنگوي جديد حماس و خبرنگار شبکه تلويزيوني فلسطيني « کتاب » که از غزه پخش مي شود گفت:« به عنوان نخستين سخنگوي انگليسي زبان دولت فلسطين در غزه رسما از طرف دولت حماس مأمور شده‌ام.»

مدلل تأکيد کرد هدفش « تغيير چهره ملت فلسطين و دولت در غزه در رسانه هاي غربي و اسرائيلي است و براي اين سمت نيز يک طرح عميق و دقيق تدارک خواهيم ديد.» مدلل بيست و سه ساله گفت: « بيشتر به گفتمان ديپلماتيک و سياسي و انساني متمرکز خواهم شد زيرا در تعامل با رسانه هاي غربي و اسرائيلي از گفتمان ديني موثرتر است.»

وي تصريح کرد : دولت فردا حدود اختياراتش را اعلام خواهد کرد و امکان ارتباط با رسانه‌هاي اسرائيلي را نيز خواهم داشت. اگر دولت اجازه بدهد با گفتگو با رسانه هاي اسرائيلي مخالفتي نخواهم داشت.

دولت حماس به خبرنگاران در نوار غزه اجازه نمي دهد با رسانه هاي اسرائيلي ارتباط برقرار کنند.
مدلل گفت:رسانه هاي غربي پي برده اند که رسانه هاي اسرائيلي حقايق را وارونه مي کنند ما بايد تلاشهاي زيادي به عمل آوريم تا وارونه نمايي حقايق توسط رسانه هاي اسرائيلي را به رسانه هاي غربي بشناسانيم.

مدلل در شهر برادفورد انگليس دوره تحصيلات پايه اي را سپري کرده است جاييکه پدرش وليد مدلل نيز تحصيلات عالي کرده و هم اکنون استاد  علوم سياسي و تاريخ در دانشگاه اسلامي در غزه است.مدلل از دانشگاه اسلامي در غزه ، ليسانس مطبوعات و رسانه‌ها دارد. وي افزود : همين به من کمک کرده است فرهنگ غرب به ويژه در انگليس را درک کنم .

از طرف ديگر ايهاب غصين سخنگوي دولت حماس گفت هدف از تعيين سخنگوي انگليسي زبان « آن است که گفتمان رسانه‌اي خودمان را در تعامل با غرب ارتقا دهيم و براي معرفي بهتر ديدگاه دولت در غزه و مسئله فلسطين به غرب تلاش کنيم .علاوه بر اين نقش زنان و جوانان را در دولت تقويت کنيم.»
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.