سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طي مذاكره با شركتهاي چيني:

نخستين ال.سي طرح هاي هفتگانه فولادي باز شد

معاون وزير صنعت معدن و تجارت از باز شدن نخستين ال.سي طرح هاي هفتگانه فولادي خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايميدرو ،« مهدي كرباسيان»  با اعلام اين خبر، افزود : با كمك بانك صنعت و معدن، اولين گشايش اعتبار براي مراحل نهايي طرح فولاد سپيد دشت در استان چهارمحال و بختياري انجام شده و در روزهاي آينده ابلاغ خواهد شد.

رييس هيات عامل ايميدرو درادامه گفت: پس از مذاكرات موفقيت آميزي با مدير گروه ام.سي.سي چين ؛ فرايند تامين مالي طرح هاي استاني فولاد هموار شد و هم اينك اين شركت به عنوان تامين كننده مالي اين طرح ها همكاري هاي خود با ايران را از سرگرفته است.

به گفته كرباسيان؛ گروه سرمايه گذاري ام.سي سي چين يكي از بزرگ ترين شركت هاي سرمايه گذاري در آن كشور و جهان در حوزه ذوب فلزات محسوب مي شود.

وي در عين حال با بيان اينكه براي 6 طرح ديگر نيز جلساتي طي هفته گذشته در تهران با نمايندگان شركت‌ها انجام داده‌ايم گفت: توافق ديگري كه با طرف هاي چيني انجام شده مربوط به بخش بيمه است كه شركت بيمه چين (ساينو شور) بيمه طرح هاي استاني فولاد را بر عهده گرفته است.

كرباسيان يادآور شد :‌ حدود 20 روز پيش قرارداد تامين مالي اين پروژه ها منعقد شده بود و ما توانستيم با تخفيف مناسبي قرارداد را به مرحله اجرا درآوريم.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت در عين حال اظهار داشت:‌ دراين مذاكرات طرفين توافق كردند همكاري هاي ام.سي.سي تنها به تامين مالي طرح هاي استاني فولاد محدود نشود بلكه اين شركت در پروژه هاي ديگر بخش معدن و صنايع معدني ايران مشاركت و سرمايه گذاري داشته باشد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد : قرارداد تامين مالي پروژه هاي هفتگانه فولاد طي چند سال اخير به علت نبود توافق بين دو طرف بر سر قيمت ها ، در رفت و برگشت بود اما با حضور كرباسيان به عنوان رييس هيات عامل ايميدرو اين مشكل و موضوع بيمه برطرف شد و قرارداد هاي مذكور به سر انجام رسيد.

برپايه اين گزارش ؛طرح هاي هفتگانه فولاد در استان هاي چهارمحال و بختياري ،‌خوزستان ،‌خراسان رضوي ،‌خراسان جنوبي،‌ آذربايجان شرقي،‌كرمان و فارس قرار دارند و از دو بخش آهن اسفنجي و فولاد سازي تشكيل شده اند.

 همچنين توافق جديد بين ايران و چين در گام نخست براي تزريق منابع مالي براي راه اندازي بخش آهن اسفنجي است. 

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.