سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برای پوستی صاف و شفاف چکار کنیم؟

این مواد مغذی را به وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید، تا پوستی صاف‌ و روشن‌ داشته باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه‌ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است و می‌تواند رادیکال‌های آزاد را- اتم‌ها و مولکول‌های ناپایدار بدن که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند- خنثی کند. آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب‌های سلولی و DNA که می‌تواند مانع از تولید کلاژن (اصلی‌ترین ساختار حامی پوست) شود، پیشگیری می‌کند.

سعی کنید غذاهایی که در بشقاب‌تان می‌گذارید، به اندازه کافی سرشار از ویتامین C باشند تا روزانه 75 میلی‌گرم نیاز روزانه بدن‌تان به ویتامین C تامین شود؛ یک پرتقال برای صبحانه و 6 برش فلفل دلمه‌ای زرد کنار سالاد ناهارتان میل کنید با این كار ویتامین C روزانه‌تان تامین خواهد شد. همین‌طور اگر یک فنجان بروکلی کنار شام داشته باشید و در نهایت هم یک کاسه توت‌فرنگی به عنوان دسر نوش جان کنید، هیچگاه با کمبود ویتامین C روبه‌رو نخواهید شد.

در پژوهش‌های این متخصصان پوست، خانم‌هایی که دریافتی پروتئین کمتری داشتند، چهره‌شان پر‌چروک‌تر بود. متخصصان پوست معتقدند، پروتئین ساختمان کلاژن را می‌سازد. وقتی کلاژن و سایر پروتئین‌ها تجزیه می‌شوند، پوست واقعا در خود جمع شده و باعث بروز چین و چروک می‌شود. شما چه یک تکه استیک بخورید و چه سینه مرغ بدون پوست، پوست‌تان کلاژن را خواهد ساخت. اما هرقدر انتخاب کم‌چرب‌تری داشته باشید، وزن‌تان هم پایین‌تر خواهد ماند.

مرغ و ماکیان بدون پوست، سفیده تخم‌مرغ و ماهی بهترین انتخاب‌های پروتئین کم‌چرب هستند. اگر گوشت گوساله یا گوسفند انتخاب می‌کنید، سعی کنید تکه‌های کم‌چرب‌تر مثل مغز ران را تهیه کنید. خوب است توفو (پنیر سویا) را هم امتحان کنید؛ با اینکه نتیجه تحقیقات در این زمینه هنوز قطعی نشده اما نتیجه یک مطالعه مختصر ژاپنی نشان داده، خانم‌هایی که 12 هفته عصاره سویا مصرف کرده‌اند، خطوط ریز دور چشم‌های‌شان بهتر و حالت کشسانی پوست‌شان هم بیشتر شده بود.

غلاتی سرشار از سلنیوم، برنج قهوه‌ای، جوی دوسر، جو و گندم کامل، میل کنید. اگر سعی کنید روزی 3 تا 5 وعده از این مواد را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید، ذخیره خوبی از مواد معدنی در بدن خواهید داشت و از اضافه‌وزنی هم که با مصرف غذاهای پرکربوهیدرات سراغ فرد می‌آید، خبری نخواهد بود.

آجیل، گوشت گوساله، تخم‌مرغ و سایر پرندگان، بوقلمون، ساردین و همچنین ماهی سالمون دیگر منابع خوب سلنیوم هستند  ش ک

برچسب ها: کرمانشاه ، پوست ، صاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.