سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

سلمان هراتی از نسل ایثار و از خودگذشتگی بود

نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی سلمان هراتی را شاعری از نسل ایثار و از خودگذشتگی انقلاب اسلامی دانست .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ˈشمس اله شریعت نژادˈ در آیین نخستین جایزه ادبی شعر سلمان هراتی که در مجتمع فرهنگی پارک مادر شهر تنکابن برگزار شد، افزود: سلمان هراتی راهی را که شهدا در جنگ طی کردند در حوزه فرهنگ طی کرد.

شریعت نژاد تصریح کرد: سلمان از وقایع پیرامونش به خوبی بهره می جست و آن را با زبان شعر به دیگران منتقل می کرد.

وی سلمان هراتی را شاعری جهانی دانست و تاکید کرد: باید در پرورش شاعران متعهد همچون او تلاش شود و فرصت هایی را برای تشویق و ترغیب آنان به وجود آورد.

ˈامیراسماعیل آذر ˈ یکی از شاعران و ادیبان کشور نیز در مراسم نکوداشت سلمان هراتی گفت: توجه به خداوند به عنوان خالق هستی در اشعار سلمان هراتی موج می زند و هر هنرمند اگر سخن و کارش به خداوند و وصف زیبایی های خلقت او ختم شود به جاودانگی می رسد.

آذر بر شناخت درست سلمان و اشعارش تاکید کرد و افزود: اگر غیر از آنچه را که در سلمان هراتی هست به مخاطبانش نشان بدهیم در حق وی جفا کرده ایم.

وی تاکید کرد: درد آشنایی و درد مندی از ویژگی های برجسته سلمان است که در کمتر شاعر معاصری دیده می شود.

سه مجموعه شعری به نام دری به خانه خورشید ، از این ستاره به آن ستاره و از آسمان سبز آثار سلمان هراتی است که در نهم آبان 1365، در سن 27 سالگی بر اثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد./س


برچسب ها: سلمان ، هراتی ، نسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.