سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

برگزار ی جشنواره برداشت کیوی در چالوس

دومین جشنواره برداشت کیوی روز پنجشنبه درآیینی با حضوری شماری از مسوولان استانی، محلی، کشاورزان، و ورزشکاران در روستای ˈنجارکلای ˈ منطقه تازه آباد چالوس برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی چالوس درحاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، تجلیل از زحمات کیوی کاران، احیای بازی های بومی و محلی و شکرگزاری به درگاه الهی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

یزدانقلی خزاییˈ افزود : برگزاری چنین آیین هایی نه تنها سبب افزایش روحیه مشارکت ، همدلی و تعاون گرایی میان کیوی کاران بلکه فرصت مناسبی برای احیای بسیاری از بازی های بومی و محلی است.

وی سطح زیرکشت اراضی کیوی در این شهرستان را حدود 650 هکتاراعلام کرد و گفت : هم اینک به طور متوسط سالانه حدود 17 هزار و 500 تن کیوی در این شهرستان برداشت می شود که حدود 65 درصد آن ارزش صادراتی دارد.

مدیرجهاد کشاورزی چالوس از همکاری مسوولان بویژه بخشدار ، اعضای شورای بخش مرکزی و کیوی کاران در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و خواستار برگزاری پیوسته این آیین شد.

برگزاری بازی های بومی و محلی ازجمله کشتی محلی سنتی کلارستاقی، پرش کیسه ،طناب کشی و ریسمان بازی همراه با نواختن سازهای سنتی و آوازهای محلی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره بود.

شهرستان چالوس درغرب مازندران واقع است.

برچسب ها: جشنواره ، برداشت ، کیوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.