سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش شمار رایزنان بازرگانی در سفارت خانه جمهوری اسلامی ایران

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکای وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تا پایان سال شماررایزن بازرگانی سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران از 9 به 30 سفارت خانه ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «عبدالحمید اسدیان»درآیین روز ملی صادرات که با حضور مسوولان ، جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان نمونه در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد،

افزود:کشورهایی که صادرات غیرنفتی ایران به آنها قابل توجه است،در اولویت فعالیت رایزن بازرگانی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: وظیفه رایزنان بازرگانی در سفارت خانه اطلاع از ظرفیت های اقتصادی ایران و کشور میزبان است تا بتوانند روابط اقتصادی دو کشور را توسعه دهند.

مدیر کل دفتراروپا و آمریکای وزارت صنعت،معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه 152 ایران در فضای کسب و کار گفت:وزارت صنعت ، معدن و تجارت تلاش دارد طی برنامه چهار ساله رتبه ایران را به 100 ارتقاء دهد و در این راستا تفویض اختیار به استان ها در دستور کار قرار می گیرد.

اسدیان با تحلیل صادرات غیر نفتی کشور گفت:60 درصد صادرات ایران به چهار کشور صادر می شود و ارزش یک تن کالای صادراتی 380 دلار و وزن یک تن کالای وارداتی 1506 دلار است که این نشان دهنده صادرات مواد خام به جای کالای ساخته شده با ارزش افزوده بالاست.

وی افزود: صادرات سنگ آهن در سال گذشته از جایگاه دهم به جایگاه نخست ارتقا پیدا کرده است و کل واردات و صادرات کشور 25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر کل دفتراروپا و آمریکای وزارت صنعت،معدن و تجارت با اشاره تحرکات دیپلماسی کشور در موضوع انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: طی دو ماه گذشته شرکت های اروپایی متعددی برای همکاری اقتصادی به ایران سفر کردند و تحرکات اقتصادی قابل توجهی طی این مدت کوتاه صورت گرفته است.

وی از تهاتر گاز ترکمنستان با کالای ساخت داخل ایران خبر داد و گفت:نمایشگاه تخصصی توانمندی نفت و گاز ایران به زودی در ترکمنستان برگزار می شود.

مدیر کل دفتراروپا و آمریکای وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:سیاست اقتصادی ایران در حفظ بازارهای کشورهای همسایه است و نباید اجازه دهیم کشورهای دیگر جای ایران را بگیرند.

شایان ذکر است: در آیین روز ملی صادرات در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان ،از سه صادرکننده نمونه ملی، 20 صادرکننده برگزیده ،13 صادرکننده قابل تقدیر و 3 خادم صادرات استان اصفهان تجلیل شد./س

برچسب ها: اصفهان ، وزارت ، صنعت ، معدن ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.