سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش به سوي کسب سود در "بورس"

با توجه به فروکش شدن هيجانات بورس سرمايه گذاران با بررسي عملکرد شرکت ها در جهت افزايش سود گام بردارند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،در طي ماه هاي اخير با رکود بازار هاي سکه،طلا و دلار نگاه سرمايه گذاران به بازار سرمايه معطوف شد و بازار سرمايه نيز با ورود شرکت هاي اصل 44 صف عرضه را در بازار افزايش داد. 

با توجه به افزايش نقدينگي در دستان مردم،بورس اوراق بهادار تنها محلي براي کاهش ريسک سرمايه گذاران تازه وارد بود.روند رشد هاي بي سابقه ي شاخص کل باعث افزايش جو رواني بازار و افزايش صف تقاضا در اين بازار شد .مسئولين بازار نيز براي استفاده ي هر چه بيشتر اين بازار  و کاهش ريسک  تازه واردان اقدام به ارائه صندوق هاي ETF  کردند تا فراز و فرود شاخص به تازه واردان ضربه ي وارد نکند.

بازار سرمايه بعد از رکورد زني هاي خود، در دو هفته ي گذشته طي ارائه گزارش عملکرد شرکت ها و افزايش ناشي از هيجانات فاز استراحت را به نمایش گذاشته است گزارش‌های 6 ماهه و تمرکز بر عملکرد محقق شده شرکت‌ها،باعث شد  بازار جو واقع‌بینی و به دور از هیجان‌زدگی به خود بگيرد.

بنابر گفته ي کارشناسان گزارش‌های نه چندان فوق‌العاده شرکت‌های بورسی به همراه رسیدن قيمت به سقف‌ و انتظار برای روشن شدن برخی ابهامات از جمله بهای خوراک پتروشیمی‌ها را دلیل ورود بازار به فاز استراحت است.

از ابتدای آبان ماه جاری صنایع مختلف براساس ارزش ذاتی و متناسب با اخبار جدید، در صدر قرار گرفته اند که این حرکت می‌تواند یکی از نشانه‌های بازار عقلایی باشد.

بورس اوراق بهادار هفته گذشته شرایط متعادلی را شاهد بود که در آن شاخص کل با رشد 523 واحدی معادل 73/0 درصد مواجه شد.

رفتار منطقی خریداران و سرمایه گذاران، عرضه‌های مناسب و خوب ازطرف سهامداران حقیقی به روند نوسانات شکل معقول‌تری داده است تا تهدید و فرصت‌های غیرعادی در بازار حذف و در فضای مطمئن و کم‌ریسک معاملات خود را انجام دهند.

چون سرمایه گذاران دیگر نگران کاهش شدید و ناگهانی قیمت ها بر اثر افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نیستند. بنابراین این امکان فراهم می‌شود که سرمایه‌گذاران با تحلیل و  مدیریت سرمایه‌گذاری، برای کسب منفعت بیشتر حرکت کنند.

 با توجه به اينکه سرمایه‌گذاران با نگاه عمیق‌تر به بازار ، قابلیت پایداری و رشد متعادل در ماه‌های آتی را خواهند داشت اما از دیدگاه کارشناسان هر چند انتظار نمی‌رود در پنج ماهه باقی مانده از سال جاری بازار سرمایه سرعت رشدی نظیر هشت ماهه نخست به ثبت برساند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، معاملات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.