سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

تجلیل از 12 پزشک و حقوقدان سراسر کشور در فارس

چهارمین همایش سراسری طب و قضا پس از بررسی مسائل حقوقی در پزشکی و بررسی چالش های موجود در مسئولیت های حقوقی گروه پزشکی با تقدیر از 12 پزشک و حقوق دان که مقالات خود را در قالب سخنرانی و پوستر ارائه کرده بودند به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی در این همایش با اشاره به نقاط قوت حضور پزشکان و حقوقدانان در کنار یکدیگر در قالب چنین همایش هایی گفت: امیدواریم تا در دو سال آینده پنجمین همایش طب و قضا را به میزبانی پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی برگزار کنیم.

ذبیح الله خداییان رییس کل دادگستری استان فارس نیز در مراسم اختتامیه این همایش ضمن تقدیر از حاضران و برگزارکنندگان همایش گفت: در کارگروههای مختلف این همایش مباحث مهم حقوقی و پزشکی خوبی مطرح شد که می تواند در رفع بسیاری از ابهامات موجود در قوانین مرتبط و ارتقاء همکاری فعالان در علم حقوق و پزشکی در حل و فصل دعاوی مفید باشد.

خداییان با اشاره به اینکه مقالات و بحث های علمی مفیدی در همایش ارایه شد افزود: کمیته های مرتبط باید مقالات ارایه شده را در قالب یک کتاب گردآوری و به رشته تحریر درآورده تا علاقه مندان بتوانند از این موضوعات بهره مند شوند.

وی ادامه داد : لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا پیشنهادات ارایه شده در این همایش عملیاتی شده و تاثیر گذاری همایش در قوانین، آیین نامه ها،بخشنامه ها و رویه های قضایی در همایش بعدی ارایه شود.

در مراسم اختتامیه این همایش حجت الاسلام مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز گفت: دستگاه قضایی و حقوقی و نظام پزشکی باید با هم تناسب داشته باشند زیرا تقدسی در این دو رشته وجود دارد که ایجاب می کند موقعیت این دو رشته را بشناسیم.

وی ادامه داد: بحث های بسیار خوبی در این همایش ارایه شد اما از دیدگاه شخصی خود معتقدم بیشتر در زمینه روبناها صحبت شد.

وی افزود : زیر بنای دانش ما عمیق تر از این است و آن عبارت از اخلاص و خلوص در نیت و عمل که باید در آینده به آنها پرداخته شود.

دکترحمیرا وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز گفت: طب و قضا امر جدا نشدنی هستند و امیدواریم در زمینه چالش های موجود میان این دو قشر به زبان مشترکی برسیم تا بتوانیم حقوق بیماران و پزشکان را به نحو مطلوبی رعایت کنیم.

در ادامه دکتر فضل الله فروغی رئیس دانشکده حقوق شیراز با بیان اینکه دادگستری استان فارس و پزشکی قانونی این استان نقش اصلی را در برگزاری این همایش برعهده داشتند ادامه داد: حقوق، همان پزشکی در علوم انسانی است.

وی افزود: اگر قشر دانشگاهی، پزشکی و قضایی در کنار هم نباشند مسائل و مشکلات پا برجا خواهد ماند.

فروغی گفت: نکته اصلی که در این همایش مورد بحث قرار گرفت، مسوولیت کادر درمان در خصوص تعدد اسباب بود که یکی از مسائل حقوقی و پزشکی است و با توجه به اینکه بیش از 10 نظریه در این زمینه وجود دارد امیدواریم مشکلات مربوط به آن حل شود.

رئیس دانشکده حقوق شیراز ادامه داد: تلاش داریم که مسائل به روز و قابل طرح در زمینه موضوعات مطرح شده در همایش بخصوص موضوع تعدد اسباب در مسوولیت کادر درمان را به صورت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کار شود.
وی در پایان افزود : تا کنون 30 پایان نامه در این زمینه ارائه شده است.
در پایان این همایش از 12 پزشک و حقوق دان از سراسر کشور که مقالات علمی به همایش ارائه کرده بودند تقدیر شد./س

برچسب ها: پزشک ، حقوقدان ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.