سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم های نوین داروسازی موضعی؛

گامی در کاهش "تحریکات پوستي"

ر سیستم های نوین دارورسانی موضعی آزاد سازی دارو کنترل شده و در محل هدف انجام می گیرد و این امر باعث تاثیر بیشتر دارو و کاهش تحریکات پوستی می شود.

دکتر شیوا گل محمدزاده، دانشیار گروه فارماسیوتیکس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به این که سیستم های سنتی موضعی در داروسازی یک سری مشکلات را به همراه داشته از جمله اینکه عوارض جانبی و تحریکات پوستی داشتند، باید از غلظت های بالای دارو استفاده شود.  
 
وی گفت: به همین دلیل دنیا به سمت سیستم های نوین داروسازی رفته است، در دانشکده داروسازی نیز ما در این زمینه فعالیت می کنیم.  
 
گل محمدزاده تصریح کرد: در این نوع سیستم ها می توان آزادسازی دارو را کنترل شده و در محل خاص که هدف ما است آزادسازی اتفاق بیفتد، این امر باعث کاهش تحریکات پوستی و تجمیع بیشتر دارو در مرکز هدف می شود. 
 
وی ادامه داد: یکی از این سیستم های دارورسانی جدید نانو ذرات لیپیدی جامد هستند که به تنهایی خاصیت مرطوب کنندگی و خاصیت انعکاس اشعه ماورا بنفش را دارند، همچنین آزادسازی دارو نیز کنترل شده انجام می گیرد.  
 
دانشیار کروه فارماسیوتیکس اظهار کرد: اقدامی که ما در دانشکده انجام دادیم، نانو ذرات لیپیدی جامد را با استفاده از لیپدهای مختلف تهیه کردیم و اثرات مرطوب کنندگی آن را مقایسه کردیم و داروهای ضد آکنه در این نانو ذرات کپسوله کردیم مشخص شد که فرمولاسیونهایی که از داروهای آکنه تهیه کردیم موثرتر از فرومولاسیونهای مشابه موجود در بازار است و در عین حال تحریک پذیری کمتری ایجاد می کند. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: داروسازی ، پوست ، نانوذرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.