سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات مصر/

کشته شدن دو شهروند مصري در اسکندريه/حرکت طرفداران اخوان به سوی کاخ ریاست جمهوری

در ادامه درگیری ها میان نیروهای امنیتی با حامیان اخوان المسلمین در مصر ، دو شهروند مصري در منطقه اي در اسکندريه کشته شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس ؛ خبرها حاکیست دو شهروند مصری در پی اقدام نیروهای امنیتی مصر به سرکوب تظاهرات گسترده در منطقه ای در اسکندریه کشته شدند. طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده و گروه اخوان المسلمین مصر امروز در مناطق مختلف این کشور تظاهرات گسترده برپا کردند.

* درگیری میان نیروهای امنیتی و حامیان اخوان
درگیری هایی بین نیروهای امنیتی مصر و تظاهرکنندگان طرفدار اخوان المسلمین در شهرهای النصر و البحیره این کشور رخ داد. 

* تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف مصر
همچنین امروز در تعدادی از شهرها و استان های مصر تظاهرات مردمی گسترده ای برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار بازگشت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت شدند. سرنگونی حکومت نظامیان از دیگر خواسته های تظاهرکنندگان به شمار می رود.

تظاهرات امروز در اعتراض به کودتای نظامی و به درخواست ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت برگزار شد. طرفداران محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین مصر در الجیزه، المطریه، البحیره، الوراق، المنیا، المعادی، سوئز، المنصوریه و المهندسین تظاهرات گسترده برپا کرده اند. این در حالی است که نیروهای ارتش مصر ورودی های دو میدان التحریر و رابعه العدویه در مرکز قاهره را با توجه به اینکه ممکن است تظاهرکنندگان مخالف کودتا راهی این دو میدان شوند، بسته اند. تظاهرات امروز در حالی برگزار می شود که قرار است محاکمه محمد مرسی دوشنبه آینده آغاز شود. 

* حرکت طرفداران اخوان به سوی کاخ ریاست جمهوری
طرفداران جماعت اخوان المسلمین مصر در ادامه تظاهرات خود به سوی دو کاخ ریاست جمهوری «الاتحادیه» و «القبه» در قاهره حرکت کردند.  نیروهای امنیتی و ارتش مصر نیرو و تجهیزات بیشتری را به اطراف دو کاخ الاتحادیه و القبه اعزام کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.