سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ظریف در همایش بین المللی پاگواش-امنیت بین المللی و خلع سلاح در استانبول

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در صدر هیئتی از پروتوریا وارد استانبول شد و در نخستین بخش از سفر کاری خود به استانبول در همایش بین المللی پاگواش – امنیت بین المللی و خلع سلاح شرکت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف در بدو ورود به استانبول در گفتگو به خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت ایران و ترکیه دوکشور بزرگ و تاثیر گذار در منطقه هستند؛ دو کشور می توانند با تبادل نظر وهمکاری ، طرف های درگیر در منطقه را به گفتگو و مذاکره فراخوانند و در جهت ایجاد صلح وامنیت در منطقه گام بردارند.

ظریف در نخستین بخش از سفر کاری خود به استانبول در همایش بین المللی پاگواش – امنیت بین المللی و خلع سلاح شرکت کرد. این همایش امروز با سخنرانی رئیس جمهوری ترکیه آغاز شد.

عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه در مراسم افتتاحیه کنفرانس پاگواش با اشاره به معضل وجود سلاحهای کشتار جمعی و دستیابی آسان گروههای غیر دولتی به این گونه سلاح ها گفت خطرناکترین مسئله مشروع جلوه دادن سلاحهای کشتار جمعی است چرا که این معضل از نظر حقوقی و انسانی هیچ جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به استفاده از سلاحهای کشتار جمعی در دهه های اخیر همچون جنگ ایران و عراق ، در حلبچه و اخیرا در حوالی دمشق، خواهان سازماندهی جهانی تشکیلاتی نظیر تشکیلات آگیت برای خلع چنین سلاحهایی شد .

عبدالله گل با تاکید بر وجود استاندارد دوگانه در برخورد با دارندگان سلاحهای کشتار جمعی تصریح کرد ، دسترسی گروههای غیر دولتی و غیر مشروع به سلاحهای نامتعارف ، منطقه را در خطر قرار داده است .

وزیر خارجه کشورمان قرار است پس از سخنرانی در این همایش با عبدالله گل دیدار و پس از آن برای دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه نیز به آنکارا سفر کند .

ظریف پس از دیدار با مقامات ترکیه عصر امروز با حضور وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد دارد .


انتهای پیام/  
برچسب ها: ظریف ، ترکیه ، استانبول ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.