سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ارزیابی قبل از اجرای پروژه‌ها در سیاست‌های شهری نهادینه شود

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیرعلمی همایش ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه‌های شهری گفت: هر سازمان، نهاد و ارگان که خواستار اجرای پروژه‌ای در شهر است باید قبل از اجرای طرح اقدام به ارزیابی و تحقیق در خصوص پیامدهای آن کند تا مبادا شهر با اجرای آن پروژه به چالش و خطربیفتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، یوسفی همایش ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه‌های شهری،   در آیین افتتاحیه این همایش افزود: همواره حیات مادی ومعنوی شهر به هم وابسته بوده و اگر این وابستگی از آن حذف شود در شهر عدم تعادل و وجود فاصله طبقاتی را مشاهده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شهرها یک نهاد مصرف جمعی و دارای سبک زندگی متفاوتی هستند که از طریق ریز اجزا به یکدیگر پیوسته و وابسته می‌شوند پس باید دقت داشت که با کوچکترین اشتباه می‌توان مقدمه خطرات فراوانی را به‌وجود آورد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین قبل از اجرای پروژه‌های خود باید ارزیابی تاثیرات اجتماعی شهری بر انجام فعالیت خود را به خوبی و درستی سنجیده وسبب آسایش و راحتی مردم را نیز فراهم آورند.

یوسفی یاد آور شد: ماموریت اصلی ارزیاب‌ها در شناسایی عواقب اجرای پروژه‌ها است که باید به خوبی و درستی توسط کارشناسان زبده صورت گیرد.

وی گفت: بادی مطالعات در این زمینه به صورتی باشد که طیف وسیعی از جمع اقشار را به خود اختصاص دهد و سبب تضمین در روند مثبت افکار عمومی شود.

همچنین وی یادآور شد: اکنون در دنیا شیوه‌های نوین برای پیگیری موضوع بنیان نهاده شده که تمامی تاثبرات اجتماعی آن را در بر دارد که توصیه می‌شود از این نمونه‌ها برای پروژه‌های داخل کشور مورد استفاده قرارگیرد.

وی گفت: مدیران و مسئولین شهری نیز باید با این‌گونه موضوعات اشنا و به انها اعتقاد داشته باشند تا شاهد وجود شهری سالم و پویا باشیم.

یوسفی اذعان داشت: در شور ما تعداد زیادی فعال در این زمینه داریم ولی دلیل اصلی، عمده و اساسی ناکامی مدیران غافل شدن از این کارشناسان و طرح‌های پیشگیرانه آنها است.


برچسب ها: عضو ، هیئت ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.