سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سودآوري ده‌ها ميليارد دلار با رونق صادرات "داروهاي گياهي"

با توجه به اين كه ايران مهد پرورش داروهاي گياهي است مي‌توان با رونق اين صنعت با صادرات اين نوع داروها ده ها ميليارد دلار عائد كشور كرد.

دكتر اميرحسين جمشيدي، مديركل داروهاي طبيعي و سنتي سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درحال حاضر گردش مالي تجارت گياهان دارويي و فرآورده‌هاي گياهي سالانه 40 تا 60 ميليارد دلار است كه پيش بيني مي‌شود اين ميزان تا سال 2050 به 5 هزار ميليارد دلار افزايش كند. 

وي افزود: فروش دارو و فرآورده هاي طبيعي كشور 100 ميليون دلار است و ايران در عرصه صادرات داروها و فرآورده هاي طبيعي و گياهي بايد حضور جدي تر داشته باشد، درحال حاضر در بسياري از موارد گياهان دارويي كشور به صورت فله‌اي صادر مي‌شوند كه لازم است با دانش و فن آوري صادرات، گياهان دارويي به صورت محصولات باشد تا از اين طريق ارزش افزوده اين صادرات نيز در كشور افزايش يابد. 

جمشيدي ادامه داد: در واقع برآوردها حاكي از ده ها ميليارد دلار گردش مالي حاصل از پرداختن به اين تجارت است اما با توجه به فعاليت ‌هاي كشورمان و تاريخچه گران بها در پرورش داروهاي گياهي  هنوز نتوانسته ايم از ظرفيت‌هاي موجود در كشور به خوبي بهره برداري كنيم و جايگاه مناسبي در عرصه تجارت جهاني گياهان دارويي پيدا كنيم.

وي اظهار كرد: گرچه تجارت داروهاي گياهي ثروتي است كه هيچ گاه به حساب نيامده است.

انتهاي پيام/ 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.