سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش‌های دولت آمریکا برای به تعویق انداختن تحریم‌ها؛

بایدن خطاب به سناتورها: تحریم‌های جدید را متوقف کنید! / سناتورها متقاعد نشدند

معاون رئیس جمهور آمریکا به دیگر مقامات دولت امریکا پیوست تا سناتورها را از تصمیمشان برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران منصرف کند اما در این زمینه به نظر می رسد که موفق نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو،
"جو بایدن"، "جان کری وزیر خارجه و "جک لو" وزیر خزانه داری در دیدار با "هری رید" و "چاک شومر" از اکثریت سناتورهای آمریکا خواستند تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق اندازند.

این اقدام آنها در راستای تلاش لابی‌های دولت آمریکا برای توقف فشارهای جدید همراستا با آغاز اقدامات دیپلماتیک جدی‌تر در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

علاوه بر معاون رئیس جمهوری آمریکا، جان کری، وزیر امور خارجه و جَک لُو، وزیر خزانه‌داری عصر پنجشنبه به وقت واشینگتن با رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا ملاقات کردند و خواستار آن شدند که به مذاکرات حساس دیپلماتیک با ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران، فرصت لازم داده شود.

یکی از مسئولان دفتر معاون رئیس جمهوری آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است هیچکس خواستار تعلیق ابدی تحریم‌های جدید علیه ایران نیست. وی افزود روزنه‌ای که برای مصالحه گشوده شده محدود است و اگر پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشود، شاید زمانی برسد که تحریم‌های جدید به واقع ضروری شود.

جو بایدن اعلام کرد: ما خواستار تعلیق دائمی تحریم‌های جدید علیه ایران نیستیم بلکه معتقدیم اکنون که روزنه‌ای برای مصالحه گشوده شده، بهتر است کمیدست نگه داریم تا ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود.

وی در جایی دیگر در مصاحبه با "پولیتیکو" هم گفت: من نگران تحریم‌های جدید کنگره نیستم. اما بهتر است این اقدام صورت نگیرد.

نه "هری رید" و نه "چاک شومر" پس از نشست محرمانه با "بایدن"، "لو" و کری" اظهارنظر نکردند.

پولیتیکو افزود: کری و لو هم با کمیته بانکداری سنای آمریکا نشست محرمانه‌ای برگزار کردند.

سناتور "باب کیسی" گفت ما درباره تحریم‌های جدید محتاطانه برخورد می‌کنیم اما معتقدیم نیاز به فشارها و تحریم‌های جدیدی در این برهه زمانی هستیم.

با وجود تلاش‌های ادامه‌دار دولت اوباما برای متقاعد ساختن کنگره آمریکا برای به تأخیر انداختن طرح‌های مربوط به افزایش تحریم‌ها علیه ایران، چند تن از اعضای ارشد کنگره می‌گویند که نسبت به لزوم چنین تأخیری متقاعد نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مطلب روز چهارشنبه هشتم آبان ازجمله از سوی سناتور «باب کورکر»، نماینده اصلی جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی سنا و عضو کمیته بانکداری سنا که کار بر روی بسته تحریمی جدید علیه ایران را برعهده دارد مطرح شده‌است.

کورکر به رویترز گفت که قانونگذاران ایالات متحده به وضعیت به دیده تردید نگاه می‌کنند و حس می‌کنند که برای دریافت پشتیبانی از سوی کاخ سفید در زمینه تحریم‌های سختگیرانه علیه تهران باید بر کاخ سفید فشار بیاورند.

وی با اشاره به دولت اوباما افزود وظیفه آنهاست که تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده افرادی مثل من را متقاعد کنند که راهکاری که می‌خواهند دنبال کنند راهکار درستی است.

به گفته «باب کورکر» مقامات دولت اوباما می‌گویند افزودن بر تحریم‌ها علیه ایران در این برهه از زمان که مذاکرات هسته‌ای در جریان است «اثری غیرسازنده» بر این مذاکرات خواهد داشت.

روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز از تهیه لایحه تازه‌ای «پشت درهای بسته سنای» آمریکا خبر داد که هدف آن کاهش صادرات نفت ایران تا حد ۵۰۰ هزار بشکه در روز در عرض یک سال است. در تحریم های جدید همچنین قرار است بخش معدن و ساختمان سازی ایران نیز به فهرست تحریم های قبلی اضافه شود.

این در حالی است که چهار روز پیش از آن خبر رسید که دولت اوباما از کنگره آمریکا خواسته است تا تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا را به تأخیر بیندازد.

وندی شرمن، معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سوم آبان، در گفت‌وگو با صدای آمریکا با اعلام این مطلب گفت: ما بر این عقیده هستیم که الان زمانی است که باید برای تصویب تحریم‌ها دست نگه داریم تا ببینیم که مذاکرات هسته‌ای به کجا می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
مرگ برامریکای جهانخوارکه سرسوزنی مورد اعتماد نیست.