سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کاهش 56 درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش 56 درصدی بارش‌ها در استان نسبت به دوره آماری بلندمدت مشابه سال زراعی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حسنعلی‌زاده در جلسه ستاد گندم آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: در طی سال زراعی جاری (از اول مهر تا 7 آبان ماه سال 92)میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی 1/8 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 1/19 میلی‌متر مقدار 56 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 7/7 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 2/19 میلی‌متر مقدار 60 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دکترحسنعلی‌زاده ادامه داد: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار 8/27 میلی‌متر و کمترین بارش از شهرستان مراغه به مقدار 1/0 میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی میانگین بارش در 7 ماهه اول سال جاری در استان را 109 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: در شهرستانهای مراغه ، بناب ، عجب شیر ، ملکان ، سهند و سراب با کاهش 85 الی صد درصدی بارش ها ، شرایط خشکسالی را طی می کنند. وی به بارش قابل ملاحظه طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (دهم الی دوازدهم آبان ماه ) در استان آذربایجان شرقی به ویژه جنوب استان که وضعیت خشکسالی در آن ثبت شده است اشاره نمود و افزود: بارش باران در برخی نقاط با رعدوبرق و وزش باد همراه بوده و تا قبل از شروع بارش ها توصیه های هواشناسی کشاورزی همچون تسریع در آماده سازی و بذرپاشی مزارع غلات آبی و دیم ، پاکسازی راه آب مزارع و باغات ، تسریع در برداشت محصولات آماده برداشت بویژه ذرت دانه ای و انتقال کندوهای زنبور عسل به مناطق امن مورد تاکید سازمان هواشناسی به کشاورزان عزیز می باشد./س

 

برچسب ها: باران ، زراعی ، مشابه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.