سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مسجد میرزا حاجی از آثاردوره صفوی شهرستان نایین در استان اصفهان مرمت شد

مدیر میراث فرهنگی شهرستان نایین گفت:مسجد میرزا حاجی (حاجی خان) متعلق به دوره صفویه در شهرستان نایین از توابع استان اصفهان مرمت و احیاء شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، "محمودمدنیان "افزود: مرمت های صورت گرفته در این مسجد تاریخی شامل تعویض آجر های فرسوده بدنه های داخلی و حیاط بیرونی و اجرای مجدد آن به صورت نما ی سنتی است.

وی همچنین، استحکام بخشی بدنه های داخلی و پایه های حیاط بیرونی، اجرای پله به صورت نماچینی سنتی با آجر مربع،اجرای آجر فرش کف همراه با دوغاب ریزی، دیوارچینی مجدد قسمتهای آسیب دیده حیاط،نماکشی کاهگل و بندکشی کامل مسجد را از دیگر اقدامات مرمتی این مسجد دانست.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان نایین یادآور شد: این مسجد که در محله کلوان نایین واقع گردیده است، چند سالی بود که به دلیل عوامل طبیعی دچار فرسایش و آسیبهایی در بخشهای مختلف شده و به صورت متروکه درآمده بود.

وی اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی نایین با همکاری هیئت امنای این مسجد به دلیل ارزش تاریخی و قدمت مسجد تصمیم به مرمت و باز زنده سازی این مسجد زیبا گرفت.

به گفته مدنیان ، وسعت مسجد در حدود 300 متر مربع می باشد که تماماً با نمای آجری بسیار زیبا تزئیین شده و کمر پوشهایی دور تا دور آن احاطه کرده اند.

وی تصریح کرد: مسجد میرزاحاجی جنب بناهای تاریخی مشهور نایین نظیر مسجد جامع نایین،خانه تاریخی پیرنیا،نارین قلعه،حسینیه تاریخی کلوان،حمام تاریخی کلوان و آب انبار خان قرار گرفته است .

مدیر میراث فرهنگی شهرستان نایین گفت: این مسجد به شماره ملی 21827 مورخ 26/12/1386 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: اصفهان ، آثار ، تاریخی ، نایین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.