سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با معاون مدیر عامل در امور اجرایی شرکت حفاری شمال مطرح شد

حفاری شمال برای توسعه ناوگان حفاری دریایی، عزم کرده است

گذر از پیچ و خم های توسعه اقتصادی و رسیدن به افق های امیدوارکننده ، جانمایه حرف هایی است که در گفت و گو با بهمن اشتری، معاون مدیرعامل حفاری شمال در امور اجرایی موج می زند. وی که تجربه چندین ساله خود را با مدیریت در صنعت حفاری پیوند زده است در حاشیه نخستین روز از برگزاری ششمین نمایشگاه صنایع دریایی با ما به گفت و گویی نشست که در ادامه می خوانید.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شركت حفاري شمال، آقای اشتری به نظر شما چقدر شرکت حفاری شمال نسبت به سال های گذشته از نظر تکنولوژی پیشرفت داشته است؟
به طور حتم شرکت حفاری شمال نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. افزودن یک دستگاه حفاری دریایی در خلیج فارس جنوبی از مهمترین تغییرات تکنولوژیک ما بوده است. اما قطعا ماجرا به همین بخش محدود نمی شود چرا که بیشتر تمرکز ما بر توسعه ناوگان دریایی است. متاسفانه این توسعه که مد نظر ما و مدیران حفاری شمال است تا امروز به دلیل مشکلاتی که حاکم بر شرایط کشور است هنوز به صورت کامل محقق نشده است . البته ما تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم این توسعه را به خصوص در جنوب به دلیل  وجود میادین مشترک نفتی با کشورهای خلیج فارس داشته باشیم تا بیشتر بتوانیم از منابع مشترک بهره مند شویم.
چقدر این پیشرفت ها مدیون بومی شدن تکنولوژی و با استفاده از متخصصین داخلی است؟
عمده کار شرکت اجرایی است اما با مشکلات موجود در حال حاضر در اقتصاد ایران، کشور ما وارد زمینه های ساخت قطعات  نیز شده است که در حفاری شمال موفق شدیم و چندین مورد خاص از اختراعات را به صورت کاملا بومی وارد بازار کردیم. در واقع استفاده از متخصصین داخلی یکی از رویکردهای شرکت حفاری شمال بوده است.
ششمین نمایشگاه بین المللی دریانوردی را از نظر کیفی چگونه ارزیابی می کنید؟
با اینکه شخصا بار اول است که در این نمایشگاه شرکت می کنم، فضا را از نظر کیفی و کمی خوب می بینم اما معتقدم که همایش  صنایع دریایی ؛چندان خوب سازماندهی نشده بود و تا حدود زیادی در این بخش ضعیف عمل شد اما نمایشگاه با توجه به شرایط کنونی کشور خوب است.
از نظر شما حضور در چنین نمایشگاهی تا چه حد می تواند در توسعه شرکت حفاری شمال و اهداف بلند مدت شما تاثیر گذار باشد؟
به طور قطع برگزار ی چنین برنامه هایی می تواند نه تنها برای شرکت ما بلکه برای سایر فعالان این عرصه مهم و مفید باشد. در واقع  ارتباط برقرار کردن فعالان این عرصه برای همه مفید است چرا که می تواند امکان گسترده شدن این صنعت را فراهم کند.
اولویت های آتی شرکت حفاری شمال در چیست؟
اولویت یک شرکت بر توسعه ناوگان دریایی در خلیج فارس است اما قطعا بر بخش ناوگان خشکی نیز تمرکز داریم. در حال حاضر مذاکراتی داشتیم که در صورت حصول نتیجه چند دستگاه به صورت راهبری به این بخش افزوده می شود.
وضعیت این صنعت با توجه به مسائل حاکم بر دیپلماسی کشور چگونه است؟
قطعا مساله دیپلماسی بر این بخش تاثیر گذار بوده است اما با توجه به تجربه سی ساله ما اگر چه تحریم ها بخشی از توسعه ما را محدود کرده است اما می توانم قطعا بگویم که ما را متوقف نکرده است. امیدواریم با تو جه به تلاش دولت ، این بخش به سمت توسعه بیشتر حرکت کند تا در زمان خروج از تنگناها ، سرعت چندین برابر را تجربه کنیم.
پس از رفع مشکلاتی که به آن اشاره کردید چقدر امکان اشتغالزایی در این صنعت و شرکت حفاری شمال وجود دارد؟
در صنعت حفاری امکان اشتغالزایی بالایی وجود دارد لذا امیدواریم تمامی موانع این عرصه رفع شود تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم. /انتهاي پيام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.