سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

فعالیت بیش از 60 شبکه رادیویی ملی و برون‎مرزی در کشور

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران از فعالیت بیش از 60 شبکه رادیویی ملی و برون‎مرزی در کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان، محمدحسین صوفی گفت:شبکههای رادیویی در طول شبانهروز به موضوعات مختلف از جمله تبلیغ معارف اهلبیت (ع)، سبک زندگی و هنجارهای دینی میپردازند.

وی افزود: در برنامههای ماه محرم سعی شده تا همه شبکههای رادیویی متناسب با مخاطب هدف خود و ماموریتی که بر عهده دارند مبادرت به ویژهبرنامههایی در حوزه نمایش، مستند، سخنرانی، مداحی، برنامههای گفتوگومحور و ... باشد که در ایام محرم بخشی از سخنرانیهای روحانیون و مداحان از شبکههای مختلف رادیویی پخش میشود.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران افزود: تولید انواع سبکهای مداحی، روضهخوانی، مرثیه‌سرایی یکی از برنامههایی است که در اجلاس پیرغلامان حسینی به آن پرداخته شد تا شور و نشاط همراه با معرفتافزایی را در این گردهمایی شاهد باشیم.

صوفی با بیان اینکه یکی از پیامهای عاشورا اقامه نماز است، گفت: انعکاس نماز اول وقت بخشی از پیام عاشوراست که در این اجلاس به مداحان تاکید شده تا جامعه را نسبت به این مهم دینی ترغیب کنند.

وی بیان داشت: یکی از راههای معرفی و ترویج فرهنگ عاشورا نشان دادن الگوها و نمونهها است.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اجلاس حسینی آغازگر یک حرکت بزرگ فرهنگی است، تصریح کرد: شور و استقبال مردم از کاروان حسینی و انتظار آنها برای ورود این کاروان نشان میدهد که این حرکت فرهنگی موثر بوده و همه اینها به خاطر عزتمندی اباعبداللهالحسین (ع) است.

صوفی در خصوص اینکه صدا و سیما چقدر توانسته در انتقال فرهنگ حسینی موفق عمل کند، ادامه داد: همه توقعات نباید از رسانه ملی باشد، ما مصرفکننده نغمات هستیم، تولیدکنندگان دستگاهها در این زمینه میتوانند نقشآفرین باشند.

وی با بیان اینکه تجلیل و پخش آثار مناسب یکی از وظایف سازمان صدای جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما در این راستا توانسته گامهای ارزشمندی بردارد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران تجلیل از میانسالان و جوانان در عرصه مداحی را یکی دیگر از اقدامات موثر در کارنامه رسانه ملی ذکر کرد/س

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: اجلاس ، گلستان ، صدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.