سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"شغل فضایی" مناسب خود را از اینجا انتخاب کنید

تصور زندگی در فضا یکی از آرزوهای کودکی ما ساکنان زمین است به طوری که هرگاه در رویاها و تخیل خود به آن می اندیشیم آنچنان هیجان زده می شویم که فراموش می کنیم هنوز روی کره خاکی "زمین" قدم می زنیم و زندگی می کنیم.

 به گزارش خبرنگار فناوري نوين  باشگاه خبرنگاران ؛فضا و دنیای ستارگان برای ما که از بدو تولد بر روی زمین زندگی کرده ایم بسیار جذاب و حیرت انگیز است اما شغل های فضایی نیز می تواند بسیار هیجان انگیز و زیبا باشد زیرا احتمالا همه ما حداقل یکبار در کودکی به زندگی در فضا و داشتن شغل های فضایی فکر کرده ایم.

شما می توانید با توجه به علاقه و توانایی خود شغل های فضایی مناسب خود را انتخاب کنید زیرا فضانوردان ساکن در فضا جهت ادامه حیات و حفظ سلامت خود نیازمند داشتن لباس های فضایی هستند بنابراین اولین شغل فضایی که قصد معرفی آن را  داریم مهندس طراحی لباس فضایی است.

مهندس طراحی لباس فضایی با استفاده از خلاقیت خود می تواند لباس هایی طراحی کند که فضانوردان بتوانند با پوشیدن آن با هر نوع چالش فنی مقابله کنند علاوه بر آن این لباس باید با تجهیزات دیگری مانند صندلی ها، پنل های کنترل و سیستم های حمایت از جان  فضانوردان که در فضاپیما و ایستگاه فضایی موجود است سازگار باشد.

این مهندس مسئولیت  اطمینان از مهندسی مناسب لباس های فضانوردان و نظارت بر روند ساخت با کیفیت بالا را بر عهده دارد به همین دلیل آنها نیازمند اطلاعات گسترده ای در مورد تکنولوژی و طراحی لباس های فضایی و همچنین فلسفه ی طراحی خلاقانه و مبتکرانه هستند.

بوکش فضایی

شغل دوم فضایی که اهمیت ویژه ای دارد بوکش فضایی است که در رده معروفترین شغل های عجیب دنیا قرار می گیرد و در حال حاضر جورج آلدریک سمت و شغل بوکش ارشد است ، وظیفه اصلی این فرد بو کشیدن مواد و اجزا قبل از استفاده در ماموریت ها است.

بو در فضا به دلیل اینکه دما بسیار بالا است و محوطه کپسول فضایی بسیار کوچک تشدید می شود و فضانوردان پس از آغاز ماموریت راه فراری از بوهای ناخوشایند ندارند علاوه بر این استشمام اشیاء امکان شناسایی مواد شیمیایی خطرناک با تاثیرات سمی و آثار جدی بر سلامتی فضانوردان را فراهم می کند.

روان شناس فضایی

شاید همه ما تصور کنیم که مشکلات روانی و روانشناسی تنها متختصص زمین و زمینی ها باشد اما باید بگویم که یکی از شغل های قابل توجه در فضا روانشناس فضایی است به همین دلیل تمامی آژانس های فضایی علاوه بر تیم پزشکی کوچکی که سلامت فیزیکی فضانوردان را در هر مرحله از ماموریت فضایی کنترل می کنند، دارای یک متخصص روانشناسی برای کنترل سلامت روانی فضانوردان هستند زیرا شرایط یکنواخت و محدود در سفر های فضایی و همچنین انزوای پرواز فضایی، فضانوردان را با مشکلات روانی کم نظیری رو به رو می کند که باید درمان شود.

 کار اصلی روانشناس فضایی دادن توصیه های مناسب و ارائه مناسبترین پنل به تیم ها برای ماموریت های خاصی  است تا از خدمه قبل از پرواز، در حین پرواز و بعد از آن پشتیبانی کند و به سلامت ماندن فضانوردان در طی اقامت طولانی آنها کمک کند. 

رهبر تور فضایی

 یکی از مشاغل جدید فضایی رهبر تور فضایی است که به دلیل افزایش روز افزون علاقمندان به مسافرت های فضایی در آینده با پیشرفت صنعت مسافرت فضایی این شغل به وجود می آید و افرادی که قرار است این شغل را انجام دهند باید مدرک دانش فضایی داشته باشند علاوه بر آن این شغل برای افرادی که در رویای کار در فضا هستند اما فاقد تخصص فنی لازم می باشند انتخاب واقع بینانه تری است.

فضانورد

باوجود آنکه همه انسان ها با فضانوردی آشنا هستند این شغل باز هم در رده عجیب ترین مشاغل در صنایع فضایی جای می گیرد اما در پنجاه سال آینده ممکن است ممکن است سفر های فضایی کمتر مرموز به نظر بیایید اما فضانوردان هنوز هم سوپراستار های رویاهای ما خواهند بود.

در حال حاضر با وجو اینکه فضانوردی در میان مردم شناخته شده است اما هنوز هم زمانی که فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی از انجام کارهای روزمره و ماموریت های خود فیلم یا تصویری تهیه کرده و به زمین ارسال می کنند برای مردم از جذابیت خاصی برخورد دار است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فضا ، مناسب ، شغل ، سلامت ، مهندس ، طراحی ، کره ، خاکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.