سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

نگاه ارزشی به آیین های سنتی و محلی

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران گفت: داشتن نگاه ارزشی به آیین های سنتی و محلی موجب ماندگاری فرهنگ بومی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حجت الاسلام ابراهیمی در جشن سنتی و بومی تیر ماه سیزده شویا جشن تیرگان افزود: سنتهای محلی و ملی در راستای تقویت فرهنگ بومی ارزشمند هستند.

وی تصریح کرد: همه مسوولان با نیت دلسوزانه در کنار دستگاه های متولی فرهنگی باید برای احیای سنت ها وآیین های فراموش شده مازندران تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در عملی کردن برنامه ها به دور از شعار می تواند به تحقق این اهداف کمک کند گفت: در ایران اسلامی وقتی از تاریخ صحبتی به میان می آید، همگان از شیراز و اصفهان نام می برند، اما غافل از اینکه وجود بعضی از شهرهای مازندران با قدمت چندین هزار ساله ناشناخته هستند که تاریخ آنان ارزشمند است.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: درمازندران برای معرفی تولیدات صنعتی هزینه های زیادی می شود، اما برای برگزاری همایش ،معرفی واحیای آیین های سنتی وبومی، بزرگان ومشاهیر استان، گام های موثری گرفته نشده است.

وی به وجود علما ومشاهیر مازندران اشاره و تصریح کرد: برگزاری این همایش ها ادای دین به جامعه است که نشان می دهد این استان ریشه گرانبهایی دارد که باید حفظ و به نسل های آینده منتقل شود/س.

برچسب ها: نگاه ، ارزشی ، آیین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.