سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

چشمه سورت چشمه ای بی همتا در جهان

چشمه سورت دهستان پشت کوه روستای سورت، حد فاصل روستاهای اروست و مالخاست در بخش چهار دانگه شهرستان ساری استان مازندران قرار دارد.

فرماندار شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:چشمه های اسرار آمیز سورت مشتمل بر دو چشمه با آب های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه است که یکی از چشمه ها با شور و استخر آبی کوچکی که عمدتا در تابستان برای آب تنی استفاده می شود و برای درمان دردهای کمر، پا و روماتیسم و امراض پوستی سودمند است و چشمه دیگر که در مجاورت این چشمه قراردارد آبی به رنگ قرمز و نارنجی و کمی ترش مزه که بصورت دائمی و نشتی است و در اطرف دهانه چشمه کمی رسوب اکسید آهن نشسته است.

واحدی افزود:آب های رسوبی این دو چشمه در مسیر خود از بالای کوه به پایین در هزاران سال دهها حوضچه کوچک زیبا در رنگ های نارنجی و زرد و قرمز و در اندازه های مختلف ایجاد کرده اند که اسراری از دنیای مستور و پوشیده طبیعت بکر و دل انگیز را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه 10 کیلومتر از این مسیر خاکی و ناهموار است، تصریح کرد:چشمه سورت در ارتفاع یک هزارو 841 متری از سطح دریا واقع شده و از شمال به ارتفاعات و تپه های پوشیده از جنگل های سوزنی برگ، از جنوب به دره مشرف ارتفاعات از شرق ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته ای و درختچه و از غرب معدن سنگ های تزئینی است.

واحدی با اشاره به اهمیت چشمه سورت در جذب گردشگر و توریسم افزود: نبود جاده دسترسی مناسب به چشمه از مشلات اصلی منطقه است س/.

برچسب ها: چشمه ، سورت ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.