سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازي کوچه هاي مدينه در نمايشگاه عطر سيب

مدير اداره کل فرهنگي شهرداري تهران از طراحي و بازسازي کوچه هاي مدينه در بخش ورودي نمايشگاه عطر سيب خبر داد.

عبادالله رمضاني در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشريح اين خبر با اشاره به فضاسازي هاي صورت گرفته در نمايشگاه اظهار داشت: طراحي نمايشگاه به گونه اي است که بازديد کنندگان جهت ورود به نمايشگاه از محوطه هايي که به شکل سنگرهاي دفاع مقدس، کوچه هاي مدينه و حياط خانه شيخ مفيد طراحي شده است عبور خواهند کرد.
وي هدف از اين طراحي را روايت دو داستان و محتوا در کنار هم و در قالب هنر مفهومي دانست و افزود: محتوا و روايت اول در خصوص دفاع مقدس است و همزمان با آن يک نمايشنامه راديويي در خصوص بيان چرايي و علل جنگ و نيز راه هاي برون رفت از بحران به هنگام جنگ و يا فتنه اشاره مي شود که اين بحث با محتواي داستاني کوچه هايي که به شکل مدينه بازسازي شده تداوم خواهد يافت و با ورود به حياط شيخ مفيد روايت دوم آغاز مي شود.
مدير اداره کل فرهنگي شهرداري تهران با يادآوري بيان روايت دوم در قالب طراحي محوطه اي به شکل حيات خانه شيخ مفيد تصريح کرد: در حين بازديد مخاطبان از اين بخش، گزيده اي از متن نامه هاي امام زمان به طور صوتي پخش مي شود.
رمضاني مدت زمان صرف شده جهت طراحي اين فضا را 20 روز عنوان کرد و ادامه داد: بازسازي تصاويري از کوچه هاي مدينه، بازار، نخل هاي عربستان و المان هاي شهري ديگر چون چاه و ... از ديگرم وارد صورت گرفته در خصوص فضاسازي نمايشگاه است ضمن اينکه در خانه شيخ مفيد نيز حوض آب و تنور و المان هاي ديگري با الهام از خانه اصلي ايشان بازسازي شده است.
وي در پايان مخاطبان نمايشگاه عطر سيب را مخاطباني خاص و دقيق به مسايل مذهبي و ارزشي عنوان و خاطرنشان کرد: شناخت بالا از مفاهيم و مسايل مذهبي از سوي اين افراد سبب برقراري ارتباط آنان با مفاهيم مطرح شده در اين اثر مفهومي خواهد شد.

برچسب ها: بازسازی ، کوچه های ، مدینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.