سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

صنعت چاپ و نشر معیار و شاخص اصلی توسعه در هر کشوری است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: صنعت چاپ و نشر در هر کشوری معیار و شاخص مهمی برای توسعه و پیشرفت آن کشور به شمار می رود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران ،  قلعه شاخانی  در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر در سنندج گفت: صنعت چاپ از کلیدی ترین صنایع در دنیا به شمار می رود و این صنعت نه تنها در توسعه فرهنگی بلکه در توسعه همه جانبه کشور در ابعاد مختلف موثراست.

وی از صنعت چاپ به عنوان یک صنعت مهم، پیشبرنده و شناساننده در تمام صنایع نام برد و گفت: تمامی صنایع در زمینه های مختلف برای رسیدن به نقطه مورد نظر اهداف خود به صنعت چاپ نیاز دارند.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ حامل مهمترین مولفه ها و شاخصه های فرهنگی است گفت: هر کالایی برای عرضه به بازار نیازمند هویت و شناسایی است و کالای تولیدی بدون صنعت چاپ فاقد هویت است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج نیز در این آیین تعداد کل چاپخانه های استان را 59 واحد در حوزه های افست، دیجیتال و سیلک عنوان کرد و افزود: همچنین در سطح استان نیز 34 ناشر فعالیت دارند.
 

گوهری گفت: 111 اثر از شهرهای استان به این جشنواره ارسال شد که 31 اثر آن در زمینه چاپ افست، 15 اثر سیلک، 35 اثر دیجیتال و 30 اثر آن نیز در زمینه نشر بود./س

برچسب ها: آیین ، صنعت ، چاپ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.