سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با سی ان ان،

سفير آمريکا در انگليس: افشاگري ها دردسرساز شده است

سفیر آمریکا در انگلیس اذعان کرد افشاگری های اخیر درباره جاسوسی باعث ایجاد مشکلاتی در روابط آمریکا و انگلیس شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "ماتیو بازون" در گفتگو با کریستین امانپور خبرنگار و مجری ارشد سی ان ان به پرسش های مطرح شده در برنامه پاسخ داد.

کریستین امانپور پرسید که با توجه به احضار سفرای آمریکا در کشورهای اروپایی چرا وی در انگلیس احضار نشد، گفت:  آمریکا و انگلیس به طرز باور نکردنی نزدیک هستند و تبادل و همکاری اطلاعاتی دارند که به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد ، به دوره ی جنگ سرد هم می رسد و تا امروز هم که تلاش می کنیم دنیا و خودمان را در برابر اشاعه تروریسم محافظت کنیم ، ادامه دارد. ما همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داریم.

وی درباره پیامدهای شنود تلفن های سران کشورها از جمله همپیمانان آمریکا گفت:  امروز هیئتی از پارلمان اروپا در واشنگتن هستند و با وزارت امور خارجه و کاخ سفید تماس دارند. هیئتی از کشورهایی اروپایی در واشنگتن حضور دارند. همانطور که می دانید رئیس جمهور آمریکا این موضوع را بسیار جدی می گیرد. وی روی این موضوع کار می کند. به همین علت رئیس جمهور درحال بازنگری در چگونگی برقراری توازن بین محافظت از امنیت شهروندان و همپیمانان از یکسو و محافظت از حریم خصوصی آمریکایی ها و انگلیسی ها و مردم سراسر دنیا از سوی دیگر است.

سفیر آمریکا در انگلیس درباره اظهارات کیث الکساندر رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا گفت:  هم در انگلیس و هم در آمریکا ما شاهد یک بحث آزاد و علنی درباره ی این موضوعات هستیم. شما شاهدید که نمایندگان کنگره و جی کارنی سخنگوی کاخ سفید و همه مشغول این بحث هستند. این مباحث از طریق مجاری دیپلماتیک هم هست تا ما بتوانیم به یک توازن درست دست یابیم.

وی گفت:  این افشاگری های غیر مجاز باعث ایجاد مشکلاتی برای رئیس جمهور آمریکا و تیمش شده است. این یکی از موضوعاتی است که آمریکا و انگلیس روی آن کار می کنند. من بعد از مصاحبه با شما به جلسه ی توافقنامه ی تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا خواهم رفت و تلاش می کنیم به این توافق دست یابیم. ما تلاش می کنیم به توافق دست یابیم.
برچسب ها: آمریکا ، انگلیس ، سفیر ، جاسوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.