سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست رئيس آژانس امنيت ملي آمريکا برای مذاکره با اروپايي ها

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا که از چندی پیش با پیامدهای یک رسوایی بزرگ در داخل و خارج آمریکا روبرو شده است، گفتگو با کشورهای اروپایی را به منظور ارتقای همکاری ها در زمینه امنیت سایبری و مبارزه با تروریسم میان آمریکا و اروپا خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس آ) که در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن سخن می گفت از اظهار نظر درباره اتهاماتی که در این اواخر برضد نهاد تحت فرمانش مبنی بر شنود مکالمات تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان مطرح شده است، خودداری کرد و تنها به گفتن این مسئله بسنده کرد که به گفته برنار اسکوارسینی رئیس پیشین سرویس های اطلاعاتی فرانسه همه از یکدیگر جاسوسی می کنند.

رئیس NSA که از اختیارات و قدرت زیادی برخوردار است، افزود: اگر حتی فرض کنیم که رئیس پیشین سرویس های اطلاعاتی فرانسه درست می گوید و این مسئله واقعیت دارد که همه از یکدیگر جاسوسی می کنند، مسئله واقعی این است که چه کسی یا چه کسانی می توانند واقعا به کشورهای ما لطمه بزنند. ما همگی بر این عقیده هستیم که تروریسم و تهدیدهای اینترنتی می توانند برای کشورهای ما خطرناک باشند.

این ژنرال بلندپایه اطلاعاتی آمریکا تصریح کرد: مشارکت آمریکا با اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با جرایم اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. اما برای این کار همه باید بر سر یک میز بنشینیم و از برانگیختن احساسات برضد یکدیگر خودداری کنیم.

ژنرال کیت الکساندر خاطر نشان کرد: من شرکای خوبی در فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی دارم. ما باید دور یک میز بنشینیم زیرا باید با همکاری یکدیگر مشکلات ناشی از تروریسم و تهدیدهای اینترنتی را حل و فصل کنیم.

در حالی که نجات والو بلقاسم، سخنگوی دولت فرانسه انکارهای ژنرال الکساندر را درباره جاسوسی ارتباطات و مکالمات تلفنی شهروندان اروپایی توسط سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا غیرواقع گرایانه توصیف کرده است، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا بار دیگر روز چهارشنبه اخبار منتشر شده درباره اقدام سرویس های اطلاعاتی آمریکا را به شنودهای تلفنی و جاسوسی از ارتباطات شهروندان اروپایی بی اساس دانست.

این ژنرال اطلاعاتی بلند پایه آمریکا تاکید کرد: ادعای این که ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا از هفتاد میلیون مکالمه تلفنی شهروندان فرانسوی، اسپانیایی یا ایتالیایی جاسوسی کرده اند، کاملا بی اساس است. در واقع مسئله این است که کشورها در خصوص عملیات نظامی و امنیتی با یکدیگر همکاری می کنند و ما برای حفاظت از نیروهای نظامی خود در مناطق مختلف جهان، با همکاری یکدیگر اطلاعاتی را که به آنها نیاز داریم، جمع آوری می کنیم و این کار را به هیچ وجه نمی توان جاسوسی از اروپا دانست.
برچسب ها: سرقت ، اطلاعات ، آمریکا ، جاسوسی ، nsa
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.