سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله خمپاره ای به یک فرودگاه در شمال مالی

گروه های مسلح افراطی فرودگاه شهر گائو در شمال مالی را هدف موشک های خمپاره قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:منابع نظامی در باماکو، پایتخت مالی، اعلام کردند: گروههای افراط گرای مسلح روز چهارشنبه چندین گلوله خمپاره به فرودگاه شهر گائو که بزرگ ترین شهر شمال مالی محسوب می شود، شلیک کردند.

یک منبع آگاه در ستاد مشترک نیروهای مسلح مالی اعلام کرد گروههای مسلح افراط گرا از فاصله دور با خمپاره فرودگاه شهر گائو را هدف قرار دادند. شماری از نیروهای نظامی فرانسه و مالی در این فرودگاه مستقر هستند اما گلوله های خمپاره نزدیک فرودگاه فرود آمد و تلفاتی به بار نیاورد.

بلافاصله پس از این حمله، بالگردهای ارتش فرانسه برای تامین امنیت منطقه و پیگرد مهاجمان در آسمان منطقه به پرواز درآمدند و بنا به اعلام مسئولان نظامی مالی، اوضاع منطقه اکنون تحت کنترل است.

در یک ماه اخیر این پنجمین بار است که مناطق شمال مالی مورد حمله گروههای مسلح افراط گرا قرار می گیرد. در همین مدت این دومین بار است که گروههای افراط گرا با سلاح های سنگین شهر گائو را هدف قرار می دهند. این حملات در حالی صورت می گیرد که هزاران تن از نظامیان فرانسوی و آفریقایی از ژانویه گذشته برای مقابله با گروههای افراط گرای مسلح در این منطقه مستقر شده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.